Autor: Karoliina Vasli • 15. mai 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ostukäruga jälgi kliendi teekonda poes

Plastmassist kärudega on võimalik kasutada raadiosagedustuvastusega (RFID) andureid ning nendega on võimalik jälgida, kuidas kliendid oma ostukärudega poes liiguvad ja inimeste käikude järgi on võimalik kaupa ümber sättida.

Kauplusesisustust müüva Storum OÜ juht Simmo Põllu sõnab et ostukorvide- ja kärude valik sõltub nii kaupluse tüübist, kaubavalikust kui ka klientide eelistustest. „See aga tähendab sageli, et kaupluses on korraga kasutusel mitu eritüüpi käru ja korvi,“ märgib ta. „Näiteks suuremas hüpermarketis võib olla 140-180 liitrise korviga põhikärud, sellele lisaks mugavalt kõrgele paigutatud 80-100 liitrise korviga niinimetatud mugavuskärud, 35-50 liitrised ratastel ostukorvid ja 20-27 liitrised käsikorvid.“

Firmapoed panustavad disainile

Ta toob välja, et tüüpilist ehitusmaterjalide ja aiatarvete kaupluse käru iseloomustab laokärudega sarnane kaubaplatvorm, ent näiteks eksklusiivsetes kauplustes on rõhku pandud ka disainile. „Kliendikeskne kauplus arvestab ka erivajadustega ostjatega näiteks vaegliikujad (ratastoolikärud, piduritega kärud) või lapsed-lapsevanemad (kärud beebikorviga või kahe lapseistmega, autokujulised lastekärud),“ lisab ta.

Ettevõttest Sisustusekspert öeldakse, et lisaks hinnale loeb paljudele kauplusekettidele ka värv ning materjal. Lisatakse, et kasutatud kaupa eriti ei osteta ja iseenesest on hulgi ostes hinnad odavad – keskmise käru saab 150 euro eest, ostukorvi aga viie euro eest (lisandub käibemaks). Korve vahetatakse firma kinnitusel paari aasta tagant, ent käru võib kesta ka märgatavalt kauem.

Plastikkärude plussid ja miinused

Põllu räägib, et traditsiooniliste metallist ostukärude kõrval on populaarsust kogumas plastmassist kärud, mille põhieeliseks on kergus, väiksem müratase, värvi kasutamise lihtsus ning elektromagnetiliste häirete puudumine. Just viimane on oluline, kui tahetakse kasutada raadiosagedustuvastusega (RFID) andureid – nendega on võimalik jälgida, kuidas kliendid oma ostukärudega poes liiguvad. Näiteks Soomes on seda edukalt rakendatud ja nõnda toidupoodides inimeste käikude järgi kaupa ümber sätitud. Plastikkärude miinuseks on Põllu sõnutsi see, et nende kandevõime pole väga suur ning neid peab põhjalikumalt puhastama – mustus paistab lihtsalt võrreldes traatkäruga rohkem välja. Alternatiiviks on ka hübriidkärud (plastkorviga käru metallraamil), ent hind on küllaltki krõbe.

Norde Rimi kärud rändavad Soomes

Kuigi vahel tundub õhtuse tipptunni ajal, et toidupoodides ostukorve napib, siis tegelikud kogused on suured. Rimi pressiesindaja Katrin Bats ütleb, et suuremas supermarketis on korraga kasutusel ligikaudu 60 ostukäru, hüpermarketites aga 250-500. Ostukorve on supermarketites 100 ringis ja hüpermarketis 300-500. „Ostukorvid vahetatakse enamuses välja kahe aasta jooksul. Ostukärusid läheb meil aastas kaduma keskmiselt paarsada tükki; purunemise tõttu vajavad need vahetamist tavaliselt 3-4 aasta järel,“ märgib ta. Ostukorvidel on turvaelement küljes ja seetõttu neid Batsi kinnitusel ka ei varastata. Küll aga läheb kaduma ostukärusid. „Enamus neist just Norde Rimist, kust turistid neid vahel isegi üle lahe Soome viivad. Oleme varem selle takistamiseks muutnud kärud ka tasuliseks (mündiga tagastatavad), ent aeg näitas, et sellest erilist kasu polnud,“ nendib ta.

Uus trend - ostukotid

Stockmanni turundusjuht Erica Järv väidab, et neil ostukorvide- ja kärude kadumisega probleeme pole, kuna need on korralikult turvatud. Ühe teerajajana kasutab Stockmann Hullude Päevade ajal ka suuri ja mahukaid riidekotte, mida klient saab kasutada keskuse sees. Järv selgitab, et eesmärgiks on mugavus, kuna rahvast on siis väga palju. „Tavapäevadel me riidest kotte ei kasuta, sest korvide-kärude valik on piisav. Leidub nii suuri ostukärusid kui ka  keskmise mahutavusega ratastel korve ning võimalik on  kaupa koguda ka tavalisse ostukorvi.“

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757