Autor: Kaubandus.ee • 25. august 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Miljon eurot ideedele, mis sulgevad moe tarbimisahela

Foto: H&M
25. augustil lansseerib H&M Conscious Fond esimese Global Change Awardi – konkursi, mis toetab tõeliselt murrangulisi rohelisele mõtteviisile keskenduvaid ideid, mille eesmärgiks on maailma loodusvarade kaitsmine moe tarbimisahela sulgemise kaudu.

Ekspertidest koosnev žürii valib välja viis võitjat, kes jagavad omavahel 1 miljoni euro suuruse stipendiumi ning saavad juurdepääsu selleks puhuks loodud innovatsioonikiirendile.  Pool stipendiumisummast jagatakse võitjate vahel ära ülemaailmse veebihääletuse põhjal. Tulemused avalikustatakse 2016. aasta veebruaris suurel auhinnatseremoonial Stockholmis.

„Täna ei ole moemaailma põhiküsimus „Mis on uus must?“, vaid pigem „Milliste innovaatiliste ideedega saame sulgeda moe tarbimisahela?“ Global Change Award otsib moetööstuse olukorda muutvaid ideid, mis aitaksid kaitsta maailma loodusvarasid ja sulgeksid moe tarbimisahela. Olen hea meelega selles osaline,“ sõnab Londoni Kunstiülikooli jätkusuutliku tekstiili ja moedisaini eriala professor, ülikooli tulevikutekstiile uuriva keskuse Textile Futures Research Centre direktor ning Global Change Award žürii liige Rebecca Earley.

H&M Conscious Fond on mittetulunduslik ülemaailmne sihtasutus, mida rahastab Stefan Perssoni perekond – Rootsi moeettevõtte H&M asutajad ja põhiomanikud. Sihtasutuse missioon on tuua pikaajalisi positiivseid muutusi ja parandada elamistingimusi, investeerides inimestesse, kogukondadesse ja uuenduslikesse ideedesse. Global Change Award asub tegelema tänapäeva moetööstuse ühe suurima väljakutsega – luua moodi maailma aina kasvavale populatsioonile, vähendades samas selle tegevuse mõju keskkonnale. Ei sihtasutus ega H&M ei võta endale innovatsiooni puudutava intellektuaalomandi õigusi ega sellega seotud kapitali.

„Murrangulised ja olukorda muutvad ideed võivad tulla kõikjalt, seetõttu ongi konkurss kõigile avatud. Igal aastal seab Global Change Award eesmärgiks leida tõeliselt vapraid ja julgeid ideid, mis loovad soovitud muutusi. Ootan põnevusega, kuidas moetööstus tervikuna võtab omaks moe tarbimisahela sulgemise väljakutse,“ sõnab H&M Conscious Fondi nõukogu liige ja H&Mi tegevjuht Karl-Johan Persson.

Loodud innovatsioonikiirendi pakub koostöös Stockholmi KTH Kuningliku Tehnoloogiainstituudi ja Accenture’iga viiele võitjale tuge ning teadmisi, mida nad vajavad oma ideede elluviimiseks. Alustatakse KTH Innovation’i poolt pakutava intensiivse treeningprogrammiga Stockholmis, millele järgneb võiduideede arendamine Accenture Strategy juhendamisel. See sisaldab üheaastast koolitust ja treeningprogrammi, mille põhifookuses on ringmajandus. Innovatsioonikiirendi loob eksklusiivse juurdepääsu moetööstusele ning pakub võimalusi suhtlusvõrgustike loomiseks ja uute ideede järeleproovimiseks moe väärtusahelas.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757