21. oktoober 2015
Jaga lugu:

Kategooria­juhtimises tuleb teha revolutsiooni

Koolitaja Mark Taylor toob Suurbritannia jaeketti Tescot heaks näiteks, kes muutis enda kategooriajuhtimise põhimõtteid
Koolitaja Mark Taylor toob Suurbritannia jaeketti Tescot heaks näiteks, kes muutis enda kategooriajuhtimise põhimõtteid  Foto: EPA

Kategooriajuhtimise konsultant Mark Taylor räägib, et ettevõtted peavad tegema kategooriajuhtimises revolutsiooni ning ei saa jääda vana süsteemi juurde, kus oli tähtis toote hind ja nende kasutamine.

Loe lühiintervjuud kategooriajuhtimise konsultandi Mark Tayloriga (Šveits), kes esineb 11. november Tallink Spa&Conference Hotel’is.

Miks peab kategooriajuhtimisele rohkem tähelepanu pöörama?

Kategooriajuhtimine on üles ehitatud maailma jaoks, mida täna enam ei eksisteeri. Sellega alustati tegelemist 20-25 aastat tagasi, kui maailm oli teistsugune. Seal ei olnud e-kaubandust ning mitte midagi seesugust nagu praegu on. Täna kasutatakse seda sama süsteemi ning seda on väga vähe muudetud.

Kategooriajuhtimise süsteem tuleb üle vaadata ning tuleb aru saada, kuidas seda enda jaoks muuta. Võtta kontroll ja teenida kasumit maailmas, kus toimub revolutsioon mitte evolutsioon.

11. november toimub kategooriajuhtimise meistriklass: Kuidas tooted kasumlikumalt raha teenima panna?

Meistriklass toimub Tallink Spa&Conference Hotel, Sadama 11a.

Koolitaja Mark Taylor on töötanud mitmes FMCG (fast-moving consumer goods – kiiresti liikuvad tarbekaubad) ettevõttes konsultandi, koolitaja keskendudes ostu-müügi tulemustele.

Meistriklassis räägitakse sellest, kuidas mõelda loomingulisemalt kaupluses kauplemisele ning kuidas mõõta ja analüüsida seda, mida tehakse. Kuidas saavutada konkurentidest tugevamaid tulemusi aastast aastasse.

Kohapeal tuuakse edukaid näiteid mitmete tuntud ettevõtete kategooriajuhtimisest ning strateegiast. 

Meistriklassis osalemisel kehtib kuni 4. novembrini soodushind 169 eurot (km-ga 202,80). Korraga rohkem, kui ühe osaleja registreerimisel ühest maksjaettevõttest kehtib allahindlus 10%. 

Registreeru SIIN ning tutvu täpse meistriklassi sisuga. 

Mis on peamised asjad, mida iga jaekaupmees peab teadma kategooriajuhtimisest, et teenida kasumit?

Ma arvan, et kõige suurem küsimus, millele iga kaupmees peab oskama vastata on see, kuidas mõõdetakse kategooria toimimist. Kui üks jaekaupmees muudab enda kategooriaid ning see on näidanud märkimisväärseid tulemusi, siis teine kaupmees kopeerib seda ja teeb sama.

See on sellepärast, et KPI’d on paljuski sarnased ning mõõdetakse sarnaste põhimõtete alusel ja saadakse sama tulemus. Seetõttu on antud valdkonnas ka väga vähe eristumisi ning see põhjustab palju probleeme nii tootjatele kui ka jaemüüjatele endale.

Tooge mõni näide, kellel olete aidanud kategooriajuhtimisega rohkem raha teenida?

Siin peab selgituseks ühe asja välja tooma, kuna mõned ettevõtted võtavad kategooriajuhtimist kui reeglistikku. Me tegelesime Suurbritannia Tescoga ning vaatasime, kuidas nad juhivad kategooriaid. See kuidas nad väärtustavad enda äripartnereid ja nende brände on täiesti teine maailma. See, kui palju on hetkel nende põhimõtted muutunud, on neid väga palju aidanud, kuid toonud juurde ka vaenlasi.

Meistriklassis tahangi seda rääkida, et kas see uus vaade kategooriajuhtimisele on õige antud sektoris, kas see muudab ettevõtete strateegia eriliseks või seda kopeeritakse taas. Tootjatele on selle juures oluliseks küsimuseks see, et kas neil kaovad ära nende võtmebrändid, mis on olnud aastaid olnud populaarsed ning kuidas mõjutavad neid ostjate käitumismudelite muutused.

Tesco mudel on uus, mida paljud on mõelnud juba mitu aastat teha. Kui ettevõte väärtustab brändi ning ostjaid ning kuidas mõõdetakse brändi ja kategooriaid, siis see on alustanud revolutsiooni, mis plahvatab paari aasta jooksul. See kuidas mõjutatakse kliente ostma, mitte just rahaliselt vaid just emotsionaalses ja kogemuste saamise mõttes.

Mis on peamised KPI, mida kategooriajuht peab analüüsima?

See on trikiga küsimus. Enne KPIde analüüsimist tuleb vaadata ja aru saada, mis on ettevõtte eesmärgid ning mida soovitakse saavutada.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt