• 28.10.15, 13:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Globaalsed toidukaupluste trendid 2015: mis praegu toimub?

Aasta alguses tegi IGD mitmeid ennustusi, mis võib 2015. aastal toimuma hakata. Kogu selle aasta on nad hoidnud silma peal ning vaadanud, kuidas trendid on arenenud ja realiseerunud kaubanduses. Vaatame, mis on toimunud.
Target’s Open House
  • Target’s Open House Foto: IGD
1. Kauplusest kliendi ukseni 
Oleme näinud mitmeid tarneahela uuendajaid, kes proovivad minimaliseerida veebist ostlemise kulusid ning parandada klientide teenindamist. Kuna konkurents on karm, siis ostjate ootustele vastamine teenuste ja hinna osas on endiselt prioriteetne tegevus.
Lõuna-Aafrika Makro on teinud McDonalds’i ja Sasoli tanklatega, kuhu on paigaldatud kapid, mis võimaldavad klientidel veebist tellitud kaubale endale mugavasse kohta järgi tulla.Järgmise viie aasta jooksul Ocado e-kauplus koostöös Secondhands projektiga arendab tehisintellekti, kes aitab ladudes töötavaid inimesi.  
2. Kui tehnoloogiad põrkuvad
Uute tehnoloogiate laine laiemale avalikusele toimus 2015 aastal.
Target Open House kaupluses võivad kliendid katsuda 35 erinevat  „nutika tehnoloogia toodet“ nagu nutikad ukselukud, intelligentsed lemmikloomade söötjad. Tuleviku kodude kauplus avati San Franciscos käesoleva aasta juulis.
Juunis reklaamiti Londoni 270 Tesco Express Magnumi Musta ja Roosat jäätist kasutades iBeacon tehnoloogiat. Kliendid, kes olid alla laadinud mPulse app’i said enda telefoni digitaalse kupongi, kui nad olid kaupluse lähedal.
3. Näpud andmete impulsil
Pikka aega on trendiks olnud huvi inimeste tervise vastu, kuid see on kasvamas täiesti uuele tasemele tänu kantavale tehnoloogiale. Tervisega seotud andmete saamine on jaemüüjatele ja tarnijatele üha olulisem. Selle kaudu soovivad nad ehitada suuremat usaldust ning näidata kliendi kasu, kui nad jagavad enda kohta käivat informatsiooni.
Google on arendamas appi, mis loeb kaloreid pildi järgi. Im2calorie app analüüsib iga piksli sügavust, et kindlaks teha, kui palju kaloreid see sisaldab.Walmart on loonud tervisliku ostukäru. Tehnilise toega kärud võeti kasutusele Costa Ricas, et kaupluse külastajad saaksid teada, kui palju kaloreid nad kulutavad kaupluses ringi jalutades ning pakkuda klientidele käiguteel olevaid tervislikke tooteid.
4. Suured ettevõtted asuvad võitlusesse
Selle valdkonna suurtel ettevõtetel on mitmel rindel väljakutseid, sealhulgas sisemiste protsesside osas, tihe konkurent multichannel keskkonnas ning kõva kauplemine tagatubades
Võitlemine toimub kahel tasandil:
 Strateegilised muutused juhtimisstruktuuris, kaupluste avamises, tootevalikus ja hinnastamisesTulevikus tegutsemiseks keskendutakse pikaajalistele võimalustele, uutele kaupluste formaatidele, kõrge potentsiaaliga turgudele ja saadakse inspiratsiooni veebis tegutsevatelt ettevõtetelt, discounteritelt ja start-up’idelt.
Seven & I Holdings investeerib 89 miljonit dollarit integreeritud müügikohtadesse ja veebis tegutsemiseks, et kasvada ja maksimeerida füüsiline kaupluste võrgustik eristudes Amazonist ja Rakutenist. 7-Eleven kauplustes on riiulitel kuskil 2800 ühikut kaupa, mis on seotud veebiga, kus on kokku 3 miljonit ühikut kaupa.
5. Klientide haldurid
Äris ei ole midagi muud nii tähtsat, kui usaldus. Kaubandus teeb samme täieliku läbipaistvuse suunas, kuid sinna on veel pikk maa minna.
Toiduohutuse ja andmekaitsega seotud teemad on jätkuvalt ülemaailmselt toidukaupluste laual. Jaemüüjad ja tarbijad otsivad uusi viise, kuidas kaasata kliente ning jagada neile ennetavat ja vastutustundlikku infot toodete ja ettevõtte kohta.
SC Johnson avalikustab toodete koostisosad, mis on suund täielikul läbipaistvuse suunas. Põhja-Ameerikas müügil olevatel Glade õhuvärskendajatel jagab tootja 99,1% toote retsepti läbi whatsinsidescjohnson.com.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.11.24, 20:06
Prisma võitleb säästliku töörõivateenuse abil tekstiilijäätmetega
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele