Luksusesemete nagu disainerkleidid ja kingad, müük kasvab 2015. aastal Bain & Co hinnangul kõigest 1%, 253 miljardile eurole, vahendab Bloomberg.
- Luksuskaupade turg kehvas seisus Foto: EPA
Luksusbrändid nagu Louis Vuitton ja Burberry seisavad raskustega silmitsi ka Hiinas, kuna riigi aeglustuv majandus süvendab veelgi valitsuse korruptsioonivastase võitluse mõjusid, kahandades nõudlust käekottide ja kasukate järele.
USA majanduskasv on aga nõrgenenud tänu börsi volatiilsusele ning tugevale dollarile, mis mõjutab negatiivselt kohalike ja turistide oste.
Luksuskaupade müük on Hiinas juba teist järjestikkust aastat languses; USA turule kasvu aga ei ennustata.
Parima stsenaariumi korral teeb turg 2% tõusu, kuid seda vaid sellisel juhul, kui pühadeaegne müük osutub edukaks.
Samas prognoosib Bain, et tänu nõrgale eurole võib luksuskaupade müük sellel aastal kasvada 26 miljardi euro võrra.
Uuringu autorite sõnul võib kolmandiku globaalsetest luksuskaupade ostudest kirjutada hiinlaste arvele; 2014. aastal oli see suurusjärgus 28%. Samas torkab silma aga venelastest ostjate hulga langus.
Bain’i ekspertide sõnul on 2015. aasta müüdavaim luksuskaup ehted, mille müük kasvab 6%, kuna ehteid nähakse majandusliku ebakindluse olukorras turvalise investeeringuna; kontrastina kukub aga seoses Aasia nõrkusega kellade müük.
Prognooside kohaselt peaks luksuskaupade müük 2016. aasta teises kvartalis taas tõusma hakkama.
Seotud lood
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.
Enimloetud
3
Sekslelude poodnik teeks täna alustades paar asja teisiti
Viimased uudised
Sekslelude poodnik teeks täna alustades paar asja teisiti
Hetkel kuum
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Esikoha võitja ei tahtnud öelda, kus nende pood asub
Tagasi Kaubandus esilehele