• 10.12.15, 09:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lõunakeskus alustas 30 miljoni eurost laiendust

Tartu suurim kaubanduskeskus Lõunakeskus on alustanud laienemist, mis toob keskusele kahetasandelise parkla, kobarkino ja hotelli. Investeeringu suurusjärk on 30 miljonit eurot. See paneb ka konkurente pingutama.
Tartu Lõunakeskus
  • Tartu Lõunakeskus Foto: Väinu Rozental
„Laiendamise otsuse tegemisel sai määravaks Lõunakeskuse 2001. aastal valminud vanima hooneosa uuendamise vajadus, parkimise ning juurdepääsude parendamise soov ning edukalt kulgenud läbirääkimised kobarkino ja hotelli rajamiseks,“ kommenteeris Lõunakeskuse juhatuse liige Jaan Lott.
Otsuse laiendamiseks tegi keskus juba 2011. aastal, kuid selge kuju võttis plaan 2013. aastal pärast läbirääkimisi koostööpartneritega. „Juurde tuleb kahetasandiline parkla 300 autokohaga, kuue saaliga Apollo kino ning 70 numbritoaga hotell, H&M koos sisustuspoega Home, mitu uut söögikohta ja kauplust,“ lausus Lott.
„Lõunakeskuse kavandamise algusest kuni tänaseni oleme olnud seda meelt, et hea kaubanduskeskuse tegemiseks ei piisa vaid kauplustest ja kohvikutest. Vaja on luua keskkond, milles tekivad võimalikult mitmekesised sünergiad,“ selgitas Lott. „Hotelli mõte on meil juba üle 10 aasta, sama lugu kobarkinoga.“
Peatöövõtjad on AS Ehitustrust ja KRC Ehitus OÜ, arhitekt AB Peil OÜ. Planeeringuala suurus on ligikaudu 66 700 m². Kaubanduspinda tuleb juurde ca 13 000 m². „Vana keskuseosa ümberehitamine on mahult veidi suuremgi kui lisanduv osa,“ täpsustas Lott.
Küsimusele, kuidas on Tartus praegu konkurentsiga, vastas Lott, et linnas on viimastel aastatel välja kujunenud hea tasakaal südalinna ning äärelinna kaubanduse vahel. 
Loe Äripäevast, mida teevad Tartu Tarbijate Kooperatiiv ja Tartu Kaubamaja ning kuidas on sealse konkurentsiga. 
Autor: Alyona Stadnik, Äripäeva ajakirjanik

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele