Eesti E-kaubanduse Liit astus 5. jaanuaril rahvusvahelise e-kauplejate assotsatsiooni ehk The European eCommerce & Omni-Channel Trade Association (EMOTA) katuseorganisatsiooni liikmeks. EMOTA on suurim e-kaubanduse liit Euroopas.
EMOTA liikmeteks on 17 riigi e-kaubanduse liidud ja eestkõnelejad, mis tagab hea koostöövõrgustiku nii Euroopas kui ka Venemaa suunal, kuhu mitmed Eesti e-kauplejad ekspordivad.
E-kaubandus on Euroopa Liidu seadusandjate jaoks rambivalguses ning EMOTA seisab Brüsselis e-kauplejate huvide eest. EMOTA peasekretäri Maurits Brugginkiga rääkides veendus Eesti e-kaubanduse Liidu juhatus, et nende, seisukohad Euroopa Liidu digitaalse ühisturu ja õiguste harmoniseerimise osas ühtivad ning prioriteediks barjäärdie kaotamise kõrval on ettevõtlusvabaduse säilimine.
EMOTA ja E-kaubanduse Liidu põhitegevused on suures plaanis kattuvad – mõlemad liidud korraldavad e-kaubanduse aastakonverentsi, väljastavad usaldusmärgist e-poodidele ja viivad läbi turu-uuringuid.
Suurim kasu E-kaubanduse Liidu liikmete jaoks on võimalus saada üle-euroopaline usaldusmärgis, mida EMOTA väljastab alates 1. juulist 2015. Üle-euroopalist usaldusmärgist saavad taotleda vaid e-poed, kes on EMOTA-ga liitunud kohaliku e-kaubanduse liidu liikmed ning kannavad sama liidu poolt väljastatud usaldusmärgist. Tingimustele vastavaid e-poode on Euroopas üle 5000, nende hulgas ka E-kaubanduse Liidu liikmed. Eestis saavad üle-euroopalist usaldusmärgist taotleda e-poed, kes kuuluvad E-kaubanduse Liitu, kellele on väljastatud märgis “Turvaline ostukoht” ja sõlmitud kaubamärgi kasutamiseks litsentsileping. Nii usaldusmärgise “Turvaline ostukoht” kui EMOTA märgise taotlemine on e-poodidele tasuta. EMOTA märgist saab taotleda alates veebruarist 2016.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Põhjamaade ning Baltikumi jaemüügitehnoloogia lipulaev StrongPoint on aastaid tutvustanud ja loonud uusi, ostukogemusi parandavaid võimalusi. Kõige esimesed iseteeninduslahendused, automaatse vanusekontrolli tehnoloogia esmane kasutuselevõtt Euroopas – see on vaid üks osa sellest, mis tehtud ning mis on lihtsustanud jaekaubandusettevõtete müügiprotsesse.