19. veebruar 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Huvi ökotoodete vastu kasvab

Foto: Pixaby.com
Öko- ja tervisekaupade vallas kasv jätkub, sest järjest rohkemad inimesed soovivad oma tervist ja elukvaliteeti toitumise ning elustiili muutmise läbi parandada.

Albero Verde OÜAsutatud 2009Põhitegevus: jaekaubandusOmanikud: Mari-Leen Maasar, Jane PappelTöötajaid 14Koht Gaselli TOPis: 23Käibekasv: 4,24 kordaKasumikasv: 38,8 korda

Pidevalt suureneb taimetoitlaste ja veganite osakaal. Mitmesuguste terviseprobleemide ja allergiate puhul soovitakse samuti turgutada organismi looduslikul viisil, selgitab ökokaubanduses tegutseva Albero Verde juhatuse liige Mari-Leen Maasar.

“Taimetoitlased ja gluteenitalumatusega inimesed hindavad uudset valikut valgurikastest kuivainetest, näiteks pastatooteid erinevatest kaunviljadest. Väga populaarseks on muutunud mitmesugused taimepulbrid, mida saab tarvitada toidulisandina või lisada smuutidesse,” tutvustas ta ökotrende.

Ökokaupu tarbivale inimesele on järjest olulisem ka see, et toiduaine ei oleks lihtsalt öko, vaid et ta oleks ka suurepärase kvaliteedi ja heade maitseomadustega. “Et ökokosmeetika ei oleks mitte ainult looduslik, vaid ka tõhus, et dekoratiivkosmeetika ei oleks tuhm ja maakarva, vaid värviline ja moodne,” lisa ta.

Eesmärk on pakkuda tippkvaliteeti. “Näiteks toiduainete puhul võib maitsevahe tulla sellest, millist vett on kasutatud. Või näiteks piirkonnast, kust tooraine või toode pärineb. Igal maal on teatud toodete valmistamise traditsioonid ja mujal järeletehtu ei saa maitse või kvaliteedi poolest originaaliga konkureerida,” lisas Maasar.

Ta selgitab, et firma kasv ei tulnud ootamatult, tunamullu avati kolm uut poodi ja mullu kinnistati koht turul.

2016. aasta on taas uute investeeringute aasta. Kokkulepped on uute poodide avamiseks, samuti vaadatakse netiäri poole.

Edasiseks kasvamiseks on firma investeerinud uutesse kauplustesse. “Lisaks vajalikele sissemaksetele ja sisustuse soetamisele oli vaja rentida suurem laopind ja suurendada kabavarusid. Kuna töötame paljude tootjatega ettemaksu põhimõttel, siis vajas see kõik põhjalikku kalkuleerimist ja koordineerimist. Otsustasime siiski hakkama saada ilma pangalaenuta ja see meil ka õnnestus,” on Maasar rahul.

Ettevõte peab oluliseks ka investeerimist inimestesse. “Soovime olla selline ettevõte, kuhu meie töötajad tulevad tööle hea meelega. Soovime, et nad oleksid motiveeritud ja tunneksid end olulise osana meie ühisest tervikust,” lisab ta.

Autor: Mariliis Pinn, Äripäeva kaasautor

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757