2. märts 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rimi ei teavita enam õhtuti kliente alkoholimüügi lõppemisest

Rimi ei teavita enam õhtuti kliente alkoholimüügi lõppemisest
Foto: Andras Kralla
29. veebruaril kohtusid NO teatris kampaania „Joome poole vähem!“ peol inimesed, kes soovivad panustada alkoholi tarbimise kultuuri muutmisse ja kahjude vähendamisse Eestis. Üks lavalt alkoholimüüjatele tehtud soovitus viidi täide 24 tunni jooksul – nimelt ei tuletata Rimi keti kauplustes enam õhtuti meelde, kui kaua on jäänud aega alkoholimüügi lõppemiseni, kuna paljud kliendid peavad seda varjatud alkoholireklaamiks.

„Oleme väga positiivselt üllatunud Rimi kiirest initsiatiivist,“ ütles Terve Eesti Sihtasutuse asutaja ja „Joome poole vähem!” kampaania eestvedaja Riina Raudne. „Kampaaniat tehes saame inimestelt pidevalt ideid agressiivsena tunduva alkoholireklaami vähendamiseks. Selle konkreetse mõtte kirjutas minu Facebooki seinale hiljuti hea tuttav. Ka varem on korduvalt kuulda olnud, et tegelikult häirivad need õhtused meeldetuletused paljusid. Mõtlesime oma peol välja hõigata, et kas keegi soovib kodanikualgatuse korras poekettide poole pöörduda ning paluda neid meeldetuletusi vähendada. Idee püüdis kinni Rimi vastutustundliku ettevõtluse spetsialist Katrin Bats.“

„Loodan, et Rimi eeskuju on märk saabuvast uuest normaalsusest – ettevõtted, kes alkoholi pealt teenivad, saavad teha väga palju, et alkoholi kahjud oleksid minimaalsed. See võib tähendada mõnikord loobumist mõnest ekstra pudeli müügist, aga on õige asi, mida teha,“ märkis Raudne.

„Rimi on alati olnud osaline alkoholiteemalistes aruteludes ja võtnud kuulda häid nõuandeid, mis puudutavad sotsiaalset vastutustundlikkust alkoholi müümisel,“ sõnas Rimi vastutustundliku ettevõtluse spetsialist Katrin Bats. „Jõudsime NO teatris toimunud kohtumisel järeldusele, et  õhtused meeldetuletused kauplustes selle kohta, kui kaua saab veel alkoholi osta, võivad mõjuda kliendile hoopis survestavalt ning tuletavad meelde, et alkohol on veel ostukorvi pistmata.“

„Arvan, et kõik eestlased on õhtusest alkoholimüügi keelust tänaseks juba teadlikud, seega me ei näe tõesti põhjust, miks need meeldetuletused peaksid enam vajalikud olema,“ lisas Bats. „Kui õhtune müügikeeld kehtestati, siis olid meeldetuletused mõeldud müüjate kaitseks, kuna esimene pahameel elati välja nende peal. Täna aga on enamus kliente müügikeelust teadlikud.“

Rimi Eesti Food AS kauplused kuuluvad Rootsi kapitalil põhineva Rimi Baltic AB kaupluste hulka, mille ainuomanikuks on ICA Groupile kuuluv ICA Baltic AB. Rimi tugevuseks on tervislik kaubavalik, kvaliteetsed puuviljad ning mitmekesine omatoodete sortiment. Kokku on Rimi Baltic AB-l kolmes Balti riigis 237 kauplust, sealhulgas 40 hüpermarketit (neist 15 Eestis), 64 supermarketit (neist 26 Eestis), 133 odavmüügikauplust (neist 46 Säästumarketit Eestis). Rimi pakub Eestis tööd ligi 2700 inimesele.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757