• 24.03.16, 11:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Baltika kasvatas aastaga e-poe käibe kahekordseks

AS Baltika nõukogu kinnitas ettevõtte 2015. aasta auditeeritud majandustulemused. Tegevusvaldkondades, kus Baltika oma tegevust käesoleval aastal jätkab, suurenes ettevõtte müügitulu 2% ehk 0,9 miljoni euro võrra. Müügikanalitest näitas suurimat kasvu rahvusvaheline e-pood Andmorefashion.com, mille müük aastaga kahekordistus. Seoses Venemaa tütarettevõtete müügi ja sealselt jaeturult väljumisega seotud mitterahaliste varade allahindlusega teenis Baltika möödunud aastal 6,4 miljonit eurot puhaskahjumit.
Baltika Grupi tegevjuht Meelis Milder
  • Baltika Grupi tegevjuht Meelis Milder Foto: Eiko Kink
Baltika Grupi käive jätkuvates tegevusvaldkondades ehk ilma Venemaa tütarettevõtete tulemusteta, kasvas möödunud aastal 48,8 miljoni euroni ehk 2% võrreldes 2014. aastaga. Jätkuvate tegevusvaldade 2015. aasta jaemüügi tulemus oli 42,7 miljonit eurot, mis on 1% võrra rohkem kui eelmisel aastal. Seejuures kasvas Eesti turu jaemüük 5% võrra, Läti ja Leedu jaemüük aga vähenes – vastavalt 2% ja 1%. 2015. aasta kokkuvõttes oli hulgi- ja frantsiismüügi müügitulu ligi 5 miljonit eurot vähenedes aastaga 2%.
Baltika rahvusvahelise e-poe Andmorefashion.com müük 2015. aastal kahekordistus (kasv 102%) ja kogu e-müügi tulu oli ligi miljon eurot. 29. aprillil 2015 valiti Baltika kõiki turge ühendav e-pood Andmorefashion.com „Eesti aasta e-tegu“ konkursi võitjaks. Baltika püsikliendi ­programmiga on nüüdseks liitunud 390 000 klienti kolmes riigis, neist üle 160 000 uue kliendi liitus 2015. aasta jooksul.
Baltika Grupi 2015. aasta puhaskahjum oli 6,4 miljonit eurot, millest enamuse moodustas Venemaa tütarettevõtete müügiga seotud varade allahindlusest tingitud kahjum 4,6 miljonit euro ulatuses. Jätkuvate tegevusvaldkondade (ehk ilma Venemaa jaeärita) aasta tulemuseks kujunes 0,8 miljoni eurone puhaskahjum.
„Oluline osa 2015. aasta kahjumist oli seotud Venemaa jaeturult väljumisega. Samas võimaldab äritegevuse lõpetamine Venemaal ja poodide üle andmine frantsiisipartnerile senisest tõhusamalt keskenduda kasumlikule jaeärile Balti turgudel ning teiste müügikanalite (hulgi-, frantsiisi ja e-müügi) arendamisele,“ tõdes Baltika Grupi tegevjuht Meelis Milder.
Baltika möödunud aastaks püstitatud eesmärk - protsesside efektiivsemaks muutmine -  võimaldas saavutada kokkuhoiu üldhalduskuludes ligi 0,3 miljoni euro võrra, seega langesid üldhalduskulud 2015. aastal 2,6 miljonile eurole.
Võttes arvesse pikaajalist strateegiat, on Baltika Grupi juhatuse eesmärgiks 2016. aastal Baltikumi jaeturgude müügikasv ning kasumlikkuse suurendamine läbi brutokasumi marginaali parandamise, hulgi-, frantsiisi- ja  e-müügi kanalite arendamine ning müügitulu ennakkasv, varude efektiivsem juhtimine ja tegevusefektiivsuse tõstmine eelkõige peakontori kulude vähendamise näol.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 10:12
DSV müügijuht: meie kolm tugisammast on meie meeskond, meie IT ja meie kliendid
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele