29. aprill 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu kasv aeglustus märtsis veelgi

Apteekide müügitulu kasvas enim võrreldes aasta varasemaga
Autor: Andras Kralla

Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2016. aasta märtsis 2015. aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 3%, teatab Statistikaamet. Kui jaanuaris kasvas müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 8% ning veebruaris aeglustus kasv 5%-ni, siis märtsis aeglustus müügitulu kasv veelgi.

2016. aasta märtsis oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 494 miljonit eurot.

Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2015. aasta märtsiga võrreldes 6%. Müügitulu suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad), oli müügitulu väiksem kui eelmise aasta märtsis. Enim suurenes müügitulu apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 22%) ning posti või interneti teel kaupu müüvates ettevõtetes (kasv 20%).

Toidukaupade kaupluste müügitulu suurenes 2015. aasta märtsiga võrreldes 1%.

Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu, mis veebruaris langust näitas, pöördus märtsis taas tõusule ning kasvas eelmise aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 2%.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes märtsis jaekaubandusettevõtete müügitulu püsivhindades 12%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes aga müük eelmise kuuga võrreldes 1%. 2016. aasta kolme kuuga (jaanuar–märts) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 5,5%.

Jaga lugu
Kaubandus.ee toetajad:
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Merilin MerilaKaubandus.ee toimetaja Tel: 5 105 933
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700