25. mai 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Emor: e-ostlemine muutub aasta-aastalt Eestis populaarsemaks

Foto: Pexels.com
Emori uuringust selgus, et kahe aastaga on Eesti internetiostjaskond jõudsalt kasvanud – kui 2014. aastal tegi internetist oste 49% elanikest, siis 2016. aastal on see näitaja tõusnud 62%-ni ehk täna on internetiostjaid ligi 130 000 inimese võrra rohkem.

„Oluliselt on lisandunud just sagedasi internetiostjaid, kes teevad oste vähemalt kord kuus, võrreldes 2014. aastaga on nende kasv olnud 9%  ehk 14%-lt 23%-le,“ sõnas Emori uuringuekspert Kersten Jõgi. „Kõige rohkem teevad internetist oste alla 34-aastased, eestlased ja kõrgema sissetulekuga elanikud.“

„Jõudsalt on kasvanud e-poodidest naisteriiete tellimine, millel on ka kõige laiem internetiostjaskond. Rõivaid ja jalatseid eelistatakse osta peamiselt Aliexpressist ja Sportsdirectist, parfümeeria- ning kosmeetikatooteid ostetakse põhiliselt kodumaistest e-poodidest – kõige eelistatum on MyLook,“ rääkis Kersten Jõgi.

„Suurimaid kasvunumbreid näitavad aga eelkõige sisustuskaubad-mööbel, kodukaubad-köögitarbed ning ravimid ja toidukaubad, mille netitellijate arv oli 2014. aastal veel marginaalne,“ märkis Jõgi. „Nimetatud kaupade internetiostjaskond on kahe aastaga ca kolmekordistunud, kuid jääb siiski veel alla 10%.“

Uuringu käigus küsitleti 1864 Eestimaa elanikku vanuses 15–74 aastat ning valim oli esinduslik vastavaealise elanikkonna suhtes. Uuring viidi läbi aprillis 2016 kombineeritud meetodil personaal- ja veebiintervjuudena.

Internetist ostmise sagedus viimase aasta jooksul 
2016. a 
2014. a 
Vähemalt kord kuus 23% 14% 
Harvemini kui kord kuus 39% 35% 
Ei ole internetist ostnud viimase aasta jooksul 8% 7% 
Pole kunagi midagi internetist ostnud 30% 44%

TNS Emor on 1990. aastal loodud teabe-ja uuringuteenuste pakkuja. Alates 2001. aasta algusest kuulub Emor üleilmsesse turundusteabe kontserni TNS. TNS on osa Kantar`ist, mis on maailmas suuruselt teine teabeteenuste kontsern.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757