„Kui eelmisel aastal tegime 4 otsepakkumiste kampaaniat ühes kuus, siis nüüd teeme 2000 pakkumist ühes nädalas,“ räägib Maxima turundusdirektor Kristina Mažeikytė (Leedu). Loe intervjuud!
- Maxima turundusdirektor Kristina Mažeikytė (Leedu) Foto: Maxima
Baltic Best 2016
Tutvu Balticbest 2016 programmiga ja tule 23. - 24. augustil Jurmalasse!
Balticbest 2016 esimene konverentsipäev on pühendatud loovusele ja esinevad Balticbest 2016 žürii liikmed - reklaamiala tipud Skandinaaviast, Baltikumist, Suurbritanniast, Prantsusmaalt ja Madalmaadest.
Teine konverentsipäev keskendub turunduse planeerimisele. Esinejate seas on 15 üle Baltikumi tegutseva ettevõtte turundusotsustaja, kes räägivad oma turunduse plaanidest 2017. aastal.
Kristina Mažeikytė räägib 24. augustil Jurmalas toimuval Balticbestil kaubandussektori turundustrendidest 2017. aastal. T
Mida teeb Maxima oma turunduses tänavu võrreldes varasemate aastatega erinevalt?
Meie peamine fookus läheb sel aastal personaalsete otsepakkumiste tegemisele. See on meie jaoks uus lahinguväli. Meie kliendid saavad personaalsemaid pakkumisi kui kunagi varem. Kui eelmisel aastal tegime 4 otsepakkumiste kampaaniat ühes kuus, siis nüüd teeme 2000 pakkumist ühes nädalas! Me alustasime selle lähenemisega oma koduturul Leedus ja nüüd oleme hakanud samasuguseid asju tegema ka Lätis ja Eestis.
Kaubandusäri turunduse mudel on muutunud, see on võrreldes varasemaga täielikult ümber pööratud. Kui varem me vaatasime, mida meil pakkuda on ja siis sellele tuginedes tegime kampaania, siis nüüd uurime, mida meie klient tahab ja pakume talle just seda, mida ta soovib.
Millistes kanalites te neid otsepakkumisi teete?
Peamiselt emaili ja SMSi teel.
Mille alusel te otsepakkumisi koostate?
Pakkumised tuginevad varasemale ostukäitumisele. Me vaatame, millised tooted ja millised brändid on meie kliendi ostukorvis kõige sagedamini ja sellele tuginedes teeme ka pakkumisi. Näiteks – kui klient ostab teatud piimabrändi regulaarselt, siis teeme talle just selle toote osas sooduspakkumise.
Aga klient ostab oma lemmikpiima niikuinii. Kui te seda soodushinnaga pakute, siis ju kaotate raha.
Vahel tuleb oma klientidele meele järgi olla ja töötada nende hoidmise nimel. Meie konkurendid proovivad pidevalt meie kliente üle meelitada ja me peame tegema kõik selleks, et kliente hoida.
Millised plaanid on Maximal seoses massimeedia reklaamiga?
Plaanime kulutada järjest vähem raha massimeedias reklaamimisele. 2017. aastal väheneb massimeedia reklaami osa meie turunduseelarves kindlasti veel. Paneme senisest veelgi rohkem rõhku personaalsetele otsepakkumistele.
Kristina Mažeikytė, CMO, Maxima (Leedu)
Kristina Mažeikytėl on olnud pikk ja edukas karjäär turundus- ja kommunikatsioonivaldkonnas. Ta alustas oma karjääri Leedu suurimas telekomiettevõttes Omnitel ning liikus hiljem edasi finantsvaldkonna ettevõtetesse, nagu SEB pank ja PZU kindlustus. 2008. aastal asus ta juhtima turundus- ja kommunikatsiooniosakonda energiaettevõttes RST, millest hiljem sai LESTO. 2011. aastal suundus Kristina tagasi Omniteli, kus 2,5 aasta jooksul juhtis nii kommunikatsiooni kui ka kõnekaartide osakonda. 2014 alustas ta tööd Idea Grupi strateegiadirektorina ning alates 2015. aasta juulist on Kristina Baltikumi ühe suurima jaekaubandusketi Maxima turundusdirektor.
Seotud lood
Kujuta ette, et su lemmiknäitleja uus film on just esilinastunud. Sul on võimalus seda vaadata ka kodus, kuid ometi otsustad minna kinno. Või mõtle, miks investeerid kodus suurde 4K telerisse, kui saad Netflixi vaadata ka tahvlis või nutitelefonis? Vastus on tegelikult lihtne: kvaliteet.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele