Meediaagentuuri Inspired Universal McCann poolt teistkordselt läbiviidudud e-kaubanduse uuringust Shopline selgub, et eestlased on altid veebi vahendusel tooteid ja teenuseid soetama.

- Mobiiltelefone kasutatakse shoppamisel peamiselt toodete pildistamiseks või lisainfo otsimiseks Foto: Pixabay.com
Viimase kolme kuu jooksul on veebist ostjaid olnud 63% ning järgmise ostu plaanib veebi abil teha ligi 80% elanikkonnast. Samas on nutitelefonide võimalused veel kaupmeeste poolt suuresti kasutamata ja ostjate poolt avastamata, ehkki internet on nutitelefonis inimestega kaasas kogu aeg.
Täna kasutab internetti laua- või sülearvutis 95% inimestest ning nutitelefonide ja tahvlite osakaal surfamisel on samuti arvestatav 66%. Kuid ostude sooritamised eelpool nimetatud seadmetes on hoopis teistes suurusjärkudes: süle- või lauaarvuteid on ostmiseks kasutanud 59% inimestest ning nutitelefone ja tahvelid 15% tarbijatest.
Mobiilidel tundub igal juhul olevat tarbimisel ainult toetav funktsioon, sest ostukohas kasutatakse neid pigem toodete pildistamiseks või lisainfo ostmiseks. Mobiilseid sooduskuponge, ostuboonuseid või kliendikaarte kasutab alla 10% tarbijatest. Ka mobiiliga maksjate osakaal on väike, seda võimalust kasutab ainult 12% tarbijatest.
Seega on e-pood kolinud küll meie lauale (süle- või lauarvuti abil), aga sealt edasi taskusse on tal veel omajagu teed minna. Kaubandus- ja teenusepakkujate tänane suurim väljakutse on saada tarbijatele sama turvaliseks ja omaseks nagu nutitelefonides jälgitavad sotsiaalmeediakeskkonnad või muud igapäevaelu lihtsustavad rakendused.
Uuringu käigus küsitleti 1003 Eestimaa elanikku vanuses 18+ aastat ning valim oli esinduslik vastavaealiste internetikasutajate suhtes. Küsitlus viidi läbi septembris 2016 veebiintervjuudena.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Toitlustussektoris edukas olemiseks tuleb pöörata tähelepanu paljudele detailidele. Andekas peakokk ja suurepärane meeskond tagavad toidu järjepideva kvaliteedi, teenindajad loovad meeldejääva elamuse ning sisekujundus koos õigesti valitud toidunõudega aitab kujundada restorani identiteeti.