• 21.10.16, 11:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Luksuskaupade turg hiinlaste tõttu stagneerumas

Maailma luksuskaupade turg lõpetas sel aastal kasvamise, selgub uuringufirma Bain & Co. prognoosist. Tööstusharu ei ole suutnud taastuda nõrgimast perioodist peale globaalset majanduslangust.
Louis Vuittoni kauplus Hiinas
  • Louis Vuittoni kauplus Hiinas Foto: EPA
Luksuskaupade müük Louis Vuittoni mantlitest kuni Hermesi käekottideni peaks 2016. aastal jääma 249 miljardi euro juurde; tegemist on halvima tulemusega alates 2009. aastast.
Luksuskaupade turg on sisenemas “uude normaalsusesse”, sõnas Bain & Co. luksuskaupade osakonna juht Claudia D’Arpizio, ehk lähitulevikus suurel hulgal uusi kliente turule ei lisandu. Tema sõnul ei toida turgu enam ka Hiina üha kasvav keskklass, mis toitis eelmist buumi.
“Nüüd läheb lahti sõda turuosa üle,” sõnas D’Arpizio. “Juba praegu on nii võitjaid kui kaotajaid.”
Moemajade tulemused võivad juba uue reaalsuse valguses peegelduda. Eelmisel kuul teatas Vacheron Constantini kellade tootja Cie Financiere Richemont, et nende kasum kukub tänavu ligi 45% ning Hermes International loobus oma 8% kasvusihist. Mõni päev hiljem aga teatas turuliider LVMH analüütikute ootuste ületamisest.
Baini sõnul hakkab Hiina, mis on tööstuse langust kõige enam mõjutanud, kolme-aastasest stagnatsioonist vaikselt paranema.
Hiina on muutunud luksuskaupade turu jaoks pigem takistavaks asjaoluks ning seda peamiselt Hiina turistide arvu vähenemise tõttu teatud riikidesse. Hiinlased eelistavad nüüd Prantsusmaa Champs-Elysees' poodide asemel Brexit põhjustatud allahindlustega Londoni butiike.
Autor: Kadi Neemre, kaasautor

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele