Rõivatootja Baltika jaemüük oli 2016. aastal tunamullusest väiksem ka jätkuvates tegevusvaldkondades, kuigi hulgimüüki õnnestus mõnevõrra kasvatada.
- Baltika kauplus Foto: Raul Mee
Konsolideeritud müügitulu jätkuvatest tegevusvaldkondadest ulatus 2016. aastal 46 974 000 euroni, teatas ettevõte börsile. Aastases võrdluses tähistab see 4-protsendilist langust, arvestamata seejuures müügitulu Venemaa jaekauplustest, mida loetakse lõpetatud tegevusvaldkonnaks.
Kogu 2015. aasta müügitulu oli ligi 53,3 miljonit eurot ehk tegelik aastane müügitulu langus ulatus 11,9 protsendini.
Jaemüük jätkuvatest tegevusvaldkondadest langes 39 673 000 euroni ehk 7 protsenti. Venemaa jaepoodide asendamine 2016. aasta veebruaris frantsiisikauplustega on kasvatanud hulgimüüki aastaga 6 014 000 euroni (2015. aastal oli hulgimüük 4 976 000 eurot).
2016. aastal avas Baltika 4 uut jaekauplust, neist 2 Eestis ja 2 Lätis. Samuti avati 3 uut frantsiisipoodi Ukrainas. Kokku oli Baltikal aastalõpu seisuga 128 poodi, neist 95 kuulus ettevõttele endale. Keskmine müügipind suurenes aastaga 1% võrra.
Autor: Olavi Teppan, börsitoimetaja
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.