Ülemiste City R-Kioskis saab pidevalt nalja, kuid kioski juht Virve Kõivomägi ütleb, et töö peab olema tehtud. Neil on meeskonnas mõnus sisekliima, mis on suureks boonuseks, sest pidev pingeline olukord tapab inimesed emotsionaalselt ära ning siis ei loe enam ka ükski palganumber.
- Ülemiste City R-Kioski juht Virve Kõivomägi Foto: Maarit Eerme
R-kiosk tunnustas teist aastat järjest kõige parimat frantsiisipidajat, kes kasvatas äri vähemalt 5%, kelle klienditeenindus on väga hea ning järgib igapäevatöös R-Kioski väärtusi. Selle aasta parimaks tunnistati Ülemiste City R-Kioski väikepoodi juhtiv Virve Kõivomägi, kes teenindas eelmisel aastal enam kui 150 000 klienti.
„Kõige ägedam on see, et saab omapäi tegutseda. Töö on vaheldusrikas, sest kõik asjad tuleb ise teha – kaup paigutada, arvestada laoseisu, tegeleda töötajatega, õpetada, graafikud koostada, müüke jälgida ja neid ette ennustada,“ rääkis Kõivomägi, et mis on kioski omamises ja juhtimises kõige põnevam. Ta lisas, et tööd on väga palju ja see sobib tema iseloomuga hästi, sest talle ei meeldi selline tavaline liinitöö või kaupluse kassas istumine. „See oleks minu jaoks vastunäidustatud, sest paari nädala möödudes oleksin halb teenindaja.“
Lisaks sellele, et Kõivomägi on enda R-Kioski frantsiisettevõtte ainuomanik ja juhatuse liige, siis see ei paista mitte kuskilt välja. Tal on koostööleping R-Kioskiga, mis kohustab tegema kõiki kokkulepitud töid. „Mul on hetkel enda kioskis toimuva üle juriidiline vastutus, kus osa kasumist läheb emafirmale ning osa saan endale.“ Kuid lõplikult kõik vastutus siiski ei jää Kõivomägi õlgadele, vaid see on ikkagi emaettevõttega jagatud. Tema korraldada on peamiselt müük ja see pool, mis kioskis toimub.
Kõivomägi elus on olnud päris palju pea ees vettehüppeid ning see lisab tema sõnul elule vürtsi, sest ta on hulljulge inimene, kes armastab väljakutseid.
„Kindlasti ei taha ma palgatööle tagasi minna, sest ma ei taha olla kellegi käskude ja keeldude täitja. Enda peremees olemine on nii mõnus tunne,“ rääkis ta. Frantsiisipidajana on tal ka kindlustunne olemas, et keegi pakub tuge ning ei pea üksiku hundina hulguma.
R-Kiosk ütleb neile, kuidas tuleb esitada massikampaaniaid ning lisaks on paika pandud ka põhivalik toodetest. „Kuna toodete valik on arvestatud suurem, kui on kioski pind, siis on mul võimalik ise valik teha. See, mis minul ei müü, siis selle saan sortimendist välja jätta,“ ütles Kõivomägi. Ta lisas, et nad eelistavad müüa private label tooteid, sest nende toodete müümine annab töötajatele suurema palgalisa, mistõttu on nad nende müümisest ka huvitatud.
„Klientidelt tulnud tagasiside anname alati kontorisse edasi, sest tootejuhid otsustavad, kas kliendi soovitud tooted võiks sortimenti võtta ja kas see võiks meil müüa,“ ütles ta. Lisades, et mõne tootega tehakse ka katseperiood, et vaadata, kuidas see väikepoodides vastu võetakse. Kui miski toode ei müü eriti hästi, siis ühe kioski põhiselt seda toodet sortimenti ei võeta.
Kõige keerulisem on ennustada, mis on järgmine kuum kaup
Kõivomägi ütles, et kõige keerulisem on igapäevatöös ennustada, mis on see järgmine kuum kaup, mille varusid tuleb tekitada. „Väga palju sõltub ilmast ning sellest, mis toimub ümberringi ehk peame jälgima ka ehitust, sest see kõik mõjutab kaupade müüki.“ Ta ütles, et pikaajaline kogemus on tal kõik suured pinged maha võtnud. Kõivomägi on frantsiisipidaja olnud üle 3 aasta, kuid R -Kioskis töötanud juba 8 aastat.
„Kõige suuremaks väljakutseks pean hetkel seda, kui kohe kioski kõrval avatakse Selver. Pingeline saab olema. Kui suudan tema kõrval ellu jääda, siis on väga hea,“ ütles Kõivomägi. Ta lisas, et R-Kioskis on väga hea kohvi, head klienditeenindajad ning see on tema sõnul kindlasti trump millega lüüa. „Kui kontorist käivad inimesed minu juures kohvi ostmas, siis see ütleb ka juba midagi. Püsiklientuuri oleme kasvatanud siin juba aastaid.“
Seoses trammitee valmimisega peaks peagi avanema võimalus avada ka teine kiosk Ülemiste City linnakus, siis see maandab Kõivomäe sõnul tema riske, sest asukoht on teine.
Ülemiste City R-Kioski teine suur mure on ruumipuudus. „Reeglina on ühe toote pakend suurem, kui riiulis ettenähtud koht ja siis jääb tooteid alles, mida on tarvis hoiustada,“ ütles Kõivomägi. Ta lisas, et neil on mõttes olnud ka kiosk suuremaks ehitada, et kõik kaubad mahuksid kenasti ära ning saaks ka sortimenti suurendada.
Töötajat on tarvis hinnata ning ta peab tundma, et ta on hinnatud
Kõivomägi on endale töötajaid leidnud peamiselt läbi tutvuste. Eelmisel aastal oli tal hetk, kus mõlemad tütred töötasid tema juures ning suvel käib ka perepoeg abiks. „Võõras tööjõud on ükskõikne tööjõud. Kui hakata neid välja koolitama, siis see võtab aega paar kuud ning alles siis hakkab tulemus tulema.“ Kõivomägi ütles, et tal on ootused väga kõrged, sest ta teab, et on võimalik head tööd teha.
Neil on töö juures lõbus ja eks meeskonnas peavad olema ka sarnased inimesed. „Nalja peab saama, kuid töö peab olema tehtud.“ Ta ei unusta oma töötajaid mitte kunagi ära. Lisaks jõulupreemiale tulevad jõulukingid, naistepäeval lilled, töötajate sünnipäeval peab ta ka kõiki meeles. Lisaks tegi ta ka testostul 100% tulemuse saavutanud töötajale väikese kingituse. „Sellistest väikestest asjadest piisab. Inimest on tarvis hinnata ja tal on tarvis tunda, et ta on hinnatud tööandja poolt,“ rääkis Kõivomägi. Ta lisas, et parim testostu sooritaja ei olnud talle sugulane, aga ta on nii tubli ja mõistab, et ta töötab prestiižes kohas. Tal on au töötada tema juures ning ta on seda ka Kõivomäele öelnud. „Mõnus sisekliima on suureks boonuseks, sest pidev pingeline olukord tapab inimese emotsionaalselt ära. Siis ei loe enam ka ükski palganumber, kui tuled koju ja oled tühjaks pigistatud sidrun, siis ei taha enam lihtsalt tööle minna.“
See tunnustus, mis Kõivomägi R-Kioskilt aasta alguses sai „Parim frantsiisipidaja“, oli tema jaoks väga suur. „See, mida oleme teinud aastaid, seda lihtsat tööd hinnatakse viiekümne samal tasemel töötaja hulgast parimaks, siis see on suur tunnustus. See tunnustus ei tulnud ainult mulle, vaid kogu kollektiivile,“ ütles ta.
Kõivomägi rääkis, et ta ei oleks elu sees uskunud, et ta võib enda tööd nii palju armastama hakata. „Töö on mõnus, sest see on vaheldusrikas. Emotsionaalset pinget on palju, kuna iga klient on erinev, aga see ei häiri mind.“
Seotud lood
Kümme endist Soome R-kioski frantsiisi kasutajat süüdistavad kioskiketti eksitava info esitamises, andes hagi Vantaa kohtusse, kirjutab Kauppalehti.
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele