6. oktoober 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

3 olulist elementi, millele e-kaubanduses erilist tähelepanu pöörata

Foto: pixabay.com
Üha tihenes konkurentsis on oluline klientidele meelde jääda ning hea esmamulje jätta. Millised on need kolm komponenti e-poes, millele tuleks erilist tähelepanu pöörata, et omada konkurentsieelist.

Müük e-kaubanduses on viimase kümne aasta jooksul pidevalt kasvanud ning uusi kauplusi ja ettevõtteid tuleb turule üha juurde. Tihedas konkurentsis on oluline klientidele meelde jääda ning hea esmamulje jätta. Kuna kaupluste valik on lai, siis on tihtilugu ettevõtte hea esmamulje ainuke mis loeb ning mis klienti enda juures aitab hoida. Esmamulje sõltub aga sageli (näiliselt) väikestest elementidest, mis mängivad väga oluliselt rolli inimeste ostuotsuste juures. Allpool on välja toodud kolm peamist komponenti, millele tuleks tähelepanu pöörata, et omada konkurentsieelist.

Visuaalne disain

Kuna inimesed hoomavad visuaalset pilti paremini kui teksti, siis on e-kaubanduses esitlus äärmiselt oluline. Inimese pilk suundub automaatselt pildile, omamata tähtsust, kus see täpselt kodulehel paikneb. Seetõttu on oluline, et pildid oleksid hea kvaliteediga, silmatorkavad ning peegeldaksid ettevõtet. Põldma Kaubanduse e-poe juht Gerli Poobus tõi samuti välja piltide kvaliteedi olulisuse. “Rõivatööstuses mängivad kvaliteetse pildi puhul olulist rolli erinevad faktorid – õige valgus, sobiv taust, fotograafi oskus, kuidas riie modelli seljas istub, modelli poos jne,” selgitas Poobus, tõdedes, et hea ja kvaliteetne toode on siiski kindlasti esmatähtis.

Lisaks sellele, et pildid oleksid pilkupüüdvad, peaksid nad ka aitama kodulehel paremini navigeerida ning julgustama klienti lehel rohkem aega veetma. Kui hetkel ei ole aga eelarvet fotograafi palkamiseks, siis leiab kõrge kvaliteediga pilte kenasti ka erinevatest tasuta fotopankadest – oluline siinjuures meeles pidada, et tasuta fotopanga materjale kasutades võib ka konkurent samasid pilte kasutada.

Poe funktsionaalsus

Koduleht on palju enam kui lihtsalt esmamulje ettevõtte online ärist – tegu on brändi näoga ning kõikide toimingute peamise keskusega. Lihtsamate kodulehtede puhul saab kasutada erinevaid kodulehe valmistamise vahendeid, kuid mahukamate ja keeruliste kodulehtede puhul oleks juba eksperdi abi vaja. Loovagentuuri Redel Disain loovjuhi Henrik Metstaki sõnul pöördub nende poole väga erinevate soovidega kliente. “Peamine on leida kliendile just talle kõige sobilikum lahendus. Kui tegu on keerulisema e-poe lahendusega, mis vajab erikäsitlust, siis soovitame siinkohal kindlasti oma ala eksperte usaldada, kes omavad antud valdkonnas eelnevat kogemust ning erialaseid teadmisi. Lihtsamate veebipoodide puhul oleme kliendile soovitanud ka valmisolevaid malle, mis väga kenasti kliendi vajadustele vastavad. Eks kõik taandub lõpuks ikka kliendi soovile ja eelarvele,” selgitas Metstak erinevate kodulehtede valikut.

Iga disainitud kodulehe eesmärk peaks olema kutsuda klienti lehele põhjalikumalt ja pikemalt ostlema jääda, olgu see siis kategooriate, toodete või sooduspakkumiste kaudu. Kaup24 Eesti turundusjuht Rauno Kristjan tõi välja, et ka nemad uuendasid hiljuti oma kodulehte, et suurendada kodulehe kasutajamugavust ning pakkuda oma klientidele parimat online kauplemise kogemust. “Jälgides meie klientide harjumusi ja eelistusi e-poes ringi liikudes, muudame sellele vastavalt ka oma kodulehte – toome rohkem esile hooaja tooteid, sooduspakkumisi ning tõstame ettepoole need kategooriad, mis klientidele rohkem huvi pakuvad,” kirjeldas Kristjan.

Sisu loomine

E-kaubandus ja kvaliteetne sisu käivad käsikäes. Kui kliendid on juba silmatorkavate piltidega võlutud, kodulehe mugavus on usalduse loonud, siis tuleb rõhku panna ka tekstilisele sisule. Just see on see koht, mis loob kliendile tõelise väärtuse.

Turundustekstide kirjutamine pole aga lihtne, kuna tegu on väga subjektiivse alaga ning inimeste eelistused kipuvad siinkohal väga erinema. Siiski on palju faktoreid, mis eristavad hea teksti halvast. Kodulehel peab silmas pidama erineva eesmärgi ja stiiliga sisu– üldinfo, blogipostitused, toote kirjeldused, ostu sooritamise kirjeldus ja palju muud – kõik see mängib rolli müügistrateegias. Tekst peab olema täpne, informatiivne, ilma vigadeta ning ühtlane. Kaup24 turundusjuht tõi esile ka rahvusvahelise ettevõttega seotud väljakutsed. “Kuna Kaup24-le saadetakse tekstid Leedust, siis tuleb need tõlkida ja adapteerida Eesti turu jaoks. Kogu selle protsessi juures on oluline säilitada tekstides ühtlus ja vaadata, et midagi olulist tõlkes kaduma ei läheks,” ütles ta.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757