Autor: Kaubandus.ee • 5. detsember 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Emor: kõige mainekam suurettevõte Eestis on Circle K

Circle K juht Kai Realo.
Foto: Andras Kralla
Kantar Emori suurettevõtete maineuuringus on edetabeli tippu tõusnud Circle K, kellele järgnevad üsna ligilähedaste hinnangutega Swedbank ja Telia Eesti. Tabeli esikümnesse kuuluvad veel Eesti Energia, RMK, Tallink Grupp, A. Le Coq, Coop Eesti Keskühistu, ABB ning Tartu Mill.

Oleme Statoili kaubamärgi all olnud aastaid tugevate ettevõtete pingerivis kõrgetel kohtadel, pidevalt esikümnes, kuid veel poolteist aastat tagasi ei teadnud Circle K kaubamärgist Eestis praktiliselt keegi,“ sõnas Circle K peadirektor Kai Realo pressiteates. „Olla nüüd aga kõige meeldivam ja mainekam ettevõte Eestis ning seda teenindusettevõttena, mille näo kujundavad lisaks toodetele ja teenustele igapäevaselt ka ligi 700 teenindajat, see on meie kõigi töötajate jaoks väga suur tunnustus.“

„Lisaks möödunudaastaselt kuuendalt positsioonilt mainekuse pingerea tippu tõusnud Circle K-le on esikümne ettevõtetest aastatagusega võrreldes edetabelikohas olulise tõusu teinud ka Eesti Energia, Coop Eesti Keskühistu, ABB ning aasta tagasi mainelanguse läbi teinud Tartu Mill. Swedbank on püsinud edetabelis kõrgel kohal läbi aastate, Telia Eesti tõusis esiviisikusse aasta eest ning on suutnud oma head mainekuvandit hoida,“ rääkis Emori uuringuekspert Katrin Männaste.

Männaste tõi välja, et mitmele ettevõttele on saatuslikuks saanud viimasel ajal meedias ilmunud negatiivsed uudised – nii on edetabelis kaugele tahapoole langenud HKScan Estonia, möödunudaastaselt kõrgelt kohalt on taandunud ka Prisma Peremarket.

„Mainekuse pingerea tipus olevatele ettevõtetele on iseloomulik, et nad on suhteliselt ühtlaselt kõrgelt hinnatud erinevate tarbijagruppide poolt, mitte ei ole populaarsed vaid kitsamalt mõne vanuserühma või näiteks elukoha, soo ja rahvuse põhiselt,“ selgitas Männaste. „Samuti mõjutab mainekuse tippu kuulumist ettevõtete tegutsemisvaldkondade olulisus/atraktiivsus elanike jaoks, inimeste regulaarne kokkupuude nendega ja ettevõtete üldine aktiivsus meediakajastustes.“

„Võrreldes valdkonniti püsib keskmine maineindeks ka 2017. aastal kõrgeim jätkuvalt toiduainetööstusel, samas kuulub toiduainetööstuse ettevõtteid käibe tippu pigem vähem, näiteks võrreldes kümneaastase taguse ajaga on 20 mainekama ettevõte seas kasvamas eeskätt kaubandusega tegelevate ettevõtete osakaal ning ka valdkonna keskmise maineindeksi põhjal on kaubandus liikunud tõusutrendis,“ lisas Männaste.

Kantar Emori iga-aastases Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuringus reastati suurettevõtted kahe näitaja – üldise hoiaku ning tugevusindeksi ühendindeksi alusel.

 

Eesti mainekamad suurettevõtted novembris 2017 (reastatuna kahe näitaja aritmeetilise keskmise alusel):

1. Circle K AS

2. Swedbank AS

3. Telia Eesti AS 

4. Eesti Energia AS 

5. RMK

6. Tallink Grupp AS

7. A Le Coq AS

8. Coop Eesti Keskühistu TÜH

9. ABB AS

 

Suurettevõtete tuntuse ja maine uuringu metoodikast

Kantar Emori korraldatud Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuring toimus sel aastal 18. korda. Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuringu eesmärk on reastada erinevate valdkondade suurettevõtted üldise mainekuse alusel, tegemist ei ole brändide edetabeli koostamisega. Eesti elanikkonna hinnanguid ettevõtetele mõõdetakse kahe parameetri – üldise suhtumise (mõõdetuna 10-punktisel skaalal, kus 1 – "väga negatiivne" ja 10 – "väga positiivne") ja tugevusindeksi (mõõdetuna 10-punktisel skaalal, kus 1 – "väga nõrk" ja 10 – "väga tugev") alusel. Ettevõtte mainekuvandis on need tegurid koos üldise usaldusväärsusega kõige olulisemad dimensioonid. Ettevõtte tugevusindeks on üheks aluseks üldisele usaldusväärsusele, loob eeldused kliendibaasi laiendamiseks ja motiveerib kliente hoidma pikemaajalist koostöösuhet ettevõtetega. Suhtumine aga annab hinnangu sellest, kui meeldivaks firmat peetakse.

Uuringus osales 2017. aasta novembris 1303 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat. Uuringusse lülitati eelmise aasta (2016. a) uuringu põhjal tuntumad ettevõtted Äripäeva Käibe TOP 500 esimese saja neljakümne ettevõtte hulgast, kokku 73 suurettevõtet.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757