9. jaanuar 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti jaemüük langes Euroopa Liidus ainsana

Foto: Andras Kralla
Eurostati novembrikuu jaemüügistatistikast selgub, et ainsana näitas langusmärke müük Eestis.

ELis tervikuna kasvas jaemüük 2,7 ning euroalas 2,8 protsenti, võrreldes kuu varasemaga tõusis see Euroopas 1,5 protsenti. Nii aastases kui ka kuises võrdluses registreeriti ainus langus Eestis.

Põhirolli kandis ELi aastases võrdluses tööstuskaupade müük, mis on kasvanud 4,1 protsenti. Olulisel kohal oli tõus riidekaupade müügis, posti ja interneti teel müüdud kaupade maht kasvas aastaga 12,4 protsenti. Toidule ja alkoholile langes osaks 1,6protsendiline ja autokütusele 0,2protsendiline kasv.

Eriti jõudsat kasvu nähti Rumeenias, kus jaemüügi tõus ligines 11 protsendile, Poolas ja Maltal tõusis jaemüük üle 7 protsendi.

Eestis oli jaanuari algul avalikustatud jaemüügi statistika järgi languse taga mootorikütuse jaemüügiga tegelevad ettevõtted, kus müügitulu vähenes hinnatõusu märgatava kiirenemise mõjul 2016. aasta novembriga võrreldes 9 protsenti.

Analüütikute hinnangul ongi kaupade jaemüük olnud viimasel ajal aeglane, selles on oma osa hinnatõusul ja oma osa suurematel kulutustel teenustele ja koduostudele.

Autor: Kristjan Pruul, Äripäev

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700