Eurostati novembrikuu jaemüügistatistikast selgub, et ainsana näitas langusmärke müük Eestis.
ELis tervikuna kasvas jaemüük 2,7 ning euroalas 2,8 protsenti, võrreldes kuu varasemaga tõusis see Euroopas 1,5 protsenti. Nii aastases kui ka kuises võrdluses registreeriti ainus langus Eestis.
Põhirolli kandis ELi aastases võrdluses tööstuskaupade müük, mis on kasvanud 4,1 protsenti. Olulisel kohal oli tõus riidekaupade müügis, posti ja interneti teel müüdud kaupade maht kasvas aastaga 12,4 protsenti. Toidule ja alkoholile langes osaks 1,6protsendiline ja autokütusele 0,2protsendiline kasv.
Eriti jõudsat kasvu nähti Rumeenias, kus jaemüügi tõus ligines 11 protsendile, Poolas ja Maltal tõusis jaemüük üle 7 protsendi.
Eestis oli jaanuari algul avalikustatud jaemüügi statistika järgi languse taga mootorikütuse jaemüügiga tegelevad ettevõtted, kus müügitulu vähenes hinnatõusu märgatava kiirenemise mõjul 2016. aasta novembriga võrreldes 9 protsenti.
Analüütikute hinnangul ongi kaupade jaemüük olnud viimasel ajal aeglane, selles on oma osa hinnatõusul ja oma osa suurematel kulutustel teenustele ja koduostudele.
Autor: Kristjan Pruul, Äripäev
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.