23. jaanuar 2018
Jaga lugu:

Realo toetab 1- ja 2-sendiste kadumist

Kai Realo
Kai Realo  Foto: Andras Kralla

Circle K Eesti peadirektor Kai Realo ütles Äripäeva hommikuprogrammist, et sularahakäsitlemine on kallis ning kaupmehed peavad vaatama üle enda toodete hinnad, kui loobutakse 1- ja 2-sendistest.

Circle K Eesti peadirektor Kai Realo rääkis, et kaupmehed peavad hinnad üle vaatama, et need oleksid mõistlikud. „Sularaha käsitlemine on üks kallimaid asju üldse ning sularahavedu on väga kallis teenus. Eestis on see sisuliselt monopoolne ettevõtmine,“ ütles Realo.

Seetõttu peavad kaupmehed tegema kaks asja – vaatama üle hinnad ning teisest küljest loobuma 1- ja 2-sendistest. „Kõik oleneb sellest, millised saavad olema ümardamise reeglid. Ükskord võidab tarbija teinekord kaupmees,“ rääkis ta.

Realo sõnul on kütus täna juba selline toode, mille lõppsumma avaldub ikkagi üsna sendi täpsusega. „Mõne toote hind on mõistlikum juba hinnastada sedasi, et ära hoida ümardamine.“ Tema sõnul on mõistlikum hinnastada 1.99 toote hind 2 euro peale või hoopiski 1.95. „Aga lõppsumma ümardamine on ilmselt see, mida klient ilmselt ei märka,“ sõnas Realo.

Tema hinnangul on inimesed mõningate toodete puhul väga hinnateadlikud ja on ka tooteid, mille puhul ei tea nad hinnast midagi. „Tooteid, mille hindu teatakse on need, mida tarbitakse regulaarselt – piim, Coca-Cola. Ükskõik kui palju kaupmees ei taha, siis hinna psühholoogilisest piirist teatud toote puhul ei saa üle minna.“

„Kütuse puhul vaadatakse, kust saab liitri sendi võrra odavamalt ning ollakse valmis kulutama aega ja raha, et sõita tankimiskohta. Samas võib ta seal tanklapoes teha emotsionaalse üsna kalli ostu,“ tõi Realo näite. Ta lisas, et inimene ei ole ratsionaalne, ta on emotsionaalne.

Eesti Pank tegi ettepaneku kaotada ära 1- ja 2-sendised. Nende soov oleks, et ostukorvi lõpphinda hakatakse ümardama lähema 5-sendini. See kehtiks ainult sularahaostude korral ning kaardiga makstes oleks hind ikka endine ehk ümardamist ei toimu.

Kuula intervjuust, mida räägib Realo kütusehindadest ning konkurentsist tanklakettide vahel.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt