• 09.03.18, 09:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

5 kõige olulisemat aspekti, kuidas luua hästi toimiv otsepost

Omniva müügijuht Taavi Vaigla toob välja 5 kõige olulisemat aspekti, kuidas luua hästi toimib otsepost.
5 kõige olulisemat aspekti, kuidas luua hästi toimiv otsepost
  • Foto: Raul Mee
1.Esikaane kujundus määrab, kas reklaamlehte vaadatakse või mitte
Tarbija silma haarab tavapäraselt reklaam, mille esilehel on kasutatud ilustavaid omadussõnu ja kus antakse tarbijale mõni lubadus. Tarbijat mõjutab ka see, kas reklaampost tuleb tuntud ettevõttelt.
2.Kasuta reklaami saaja nime või üldistus. 
Nime kasutamine annab võimaluse reklaami paremini personaliseerida. Isikustatud reklaami tootmisel tuleb aga kindlasti läbi mõelda, et see reklaampost tarbijat ka kõnetaks.
3.Vali kõige olulisema info jaoks, kõige vaadatum ala
Lisaks esilehele vaadatakse kõige enam ülemist vasakut nurka. Just sinna tasub paigutada oluliseim info ja veidi vähem olulisem alla paremasse nurka. Enim tähelepanu saavad 3 esimest lehte ja seal edasi tähelepanu veidi langeb, kuid mahukamate lehtede puhul hakkab tähelepanu uuesti tõusma 8-10 lehel.
4.Paista silma
Erikujulisi reklaamlehti saates on võimalik eristuda teistest postkasti jõudvatest reklaamlehtedest. Eristumiseks saab kujundusse lisada näiteks ristsõnu, teha reklaam volditavaks või eristuda tõeliselt hea sooduspakkumisega. Ligi 85% tarbijatest ütlevad, et sooduspakkumised mõjutavad nende valikuid.* Samas saad ka lisada kingitusi või tootenäidiseid või teistest eristumiseks saata otseposti näiteks värvilistes või erilise kujuga ümbrikutes. Võimalusi on siin väga palju.
5.Testi oma reklaami mõjustust
Tartu Ülikool koostöös Initiativiga pakuvad võimalust teha reklaampostile kvalitatiivuuring, mille käigus mõõdetakse tarbijate näomiimikat mikrotasandil, ajal mil ta lehitseb teie reklaami. Nii saate kindlad olla, et postitus saab olema mõjus.
Lisaks tasub mõelda sellele, millal oma reklaam postitada. Suurem osa reklaamposti jõuab inimesteni kuu alguses kui inimestel on huvi pakkumiste vastu suurem. Samas, aga kui reklaam ei ole otseselt seotud pakkumistega siis tasuks reklaam ajastada kuu viimastele nädalatele, mil nähtavus on potentsiaalselt suurem.
*Omniva poolt tellitud uuring kaupluste külastajate seas. Uuringu läbi viia Turu-uuringute AS, Juuni 2016.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.02.25, 09:30
Selver murrab müüdi: kvaliteetne kaup mõistliku hinnaga!
Selveri mõistliku hinnataset kinnitavad nii ettevõtte enda analüüsid kui ka meedias avaldatud ostukorviuuringud. Loe lähemalt ja leia lisaks 7 nippi kokkuhoiuks, mida Selver soovitab.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele