• 12.04.18, 23:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Kaubamaja Grupi I kvartali müügitulu kasvas 5,9%

Tallinna Kaubamaja Grupi 2018. aasta I kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu ulatus 159,5 miljoni euroni, kasvades aasta varasemaga võrreldes 5,9%. Aruandeperioodi puhaskahjumiks kujunes 0,2 miljonit eurot seoses dividendidelt arvestatud tulumaksuga 6,2 miljonit eurot.
Selveri käive kasvas esimeses kvartalis 6,1%
  • Selveri käive kasvas esimeses kvartalis 6,1% Foto: Raul Mee
„2018. aasta algas Tallinna Kaubamaja Grupile positiivselt müügitulu kasvuga, maksueelne kasum säilitas aasta varasema tulemusega võrreldava tugeva taseme. Olulistest Grupi jaesegmentidest kasvatasid tublisti müügitulu supermarketid ja autokaubandus,“ rääkis Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp.
Ligi 1,5-kordset müügikasvu näitasid 2018. aasta I kvartalis Kaubamaja ja Selveri e-poed. Puusepa sõnul näitab pidev kasv, et kliendid on grupi e-kanalite mugavuse ja teenindusega rahul. „Oleme võtnud eesmärgiks, et e-kanalitest saadav ostukogemus oleks klientide jaoks samaväärselt heal tasemel kui tavapoodides. Praegune areng näitab, et investeeringud e-poodide kasutusmugavusse, teenindusse, logistikaarendusse ja protsesside ümberkorraldamisse on olnud edukad ja end ära tasunud,“ lisas Puusepp.
I kvartal tõi 14% müügitulu kasvu Tallinna Kaubamaja Grupi autosegmendis, uue kaubamärgina lisandus valikusse Peugeot ning suurenes ka müügipind. „Autode müügi elavnemises mängis olulist rolli Viking Motors ASi jaanuaris avatud Peugeot’de müügisalong Tallinnas, seni on Peugeot’d edukalt müüdud Lätis meie autoettevõtte Forum Auto SIA poolt. On hea näha, et uued pakutavad mudelid on eestlaste poolt hästi vastu võetud,“ ütles Puusepp.
Tähtsamateks suundadeks grupi selle aasta tulevikuplaanidest rääkides nimetab Puusepp jätkuvat turuliidri positsiooni ja kliendilojaalsuse hoidmist ning sellega kaasnevaid investeeringuid kinnisvaraarendusse. „Rõõmustav on, et Partnerkaardi programmiga on märtsi lõpu seisuga liitunud üle 666 tuhande kasutaja, mis on aasta varasemaga võrreldes pea 50 tuhat inimest rohkem. Soovime neile pakkuda parimaid teeninduskogemusi igas tegutsemisvallas. Selleks on käesoleval aastal plaanis avada vähemalt kaks uut Selveri kauplust ja laiendada SelveEkspressi teenust, samuti arendada e-kaubanduse võimekust suurema hulga klientide teenindamiseks. Jätkame ka Eesti, Läti ja Leedu autokeskuste, Kaubamaja Tallinna müügimaja ja Kulinaaria keskusköögi arendustöödega,“ lisas Puusepp.
Selveri supermarketite ärisegmendi 2018. aasta I kvartali konsolideeritud müügitulu oli 105,6 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 6,1%. Selveritest sooritati 2018. aasta I kvartalis 9,1 miljonit ostu, kasvades aasta varasemast 2,3% võrra. Supermarketite segmendi konsolideeritud maksueelne kasum oli 2018 aasta I kvartalis 3,1 miljonit eurot. Selveri supermarketeid on märtsi lõpu seisuga 52, koos e-Selveri, rändpoe ning kohvikuga moodustub kogumüügipinnaks 95,1 tuhat m².
Kaubamajade ärisegmendi 2018. aasta esimese 3 kuu müügitulu oli 22,8 miljonit eurot, jäädes eelmisele aastale alla 1,0% võrra. Kaubamajade 2018. aasta esimese kvartali maksueelne kahjum oli 0,4 miljonit eurot, mis oli aastatagusest tulemusest madalam 0,5 miljoni euro võrra. Kaubamajade müügitulemust mõjutas esimeses kvartalis pikaleveninud talv, mis ei soodustanud uue kevadhooaja alguses kevadkaupade müüke. Lisaks mõjutas marginaali negatiivselt allahinnatud talvekaupade müük.
Autokaubandussegmendi 2018. aasta esimese kvartali müügitulu oli 27,6 miljonit eurot. Müügitulu kasvas eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 14,0%, esimesel kolmel kuul müüdi kokku 1229 sõidukit. Segmendi 2018. aasta esimese kvartali maksueelne kasum oli 0,9 miljonit eurot, mis on mullusest 0,4 miljonit eurot vähem.
Gruppi kuuluvate jalatsikaupluste kolme kuu müügitulu oli 2,2 miljonit eurot, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 16,5%. Kauplusevõrgu optimeerimiseks suleti 2017. aasta jooksul mitmeid ebaefektiivseid kauplusi, mille tulemusena oli jalatsikaupluste müügipind 2018. aasta I kvartalis 6,8 tuhat ruutmeetrit, olles sellega ligi viiendiku jagu väiksem aasta varasemast. I kvartali kahjum vähenes võrreldes aasta varasemaga 0,5 miljoni võrra, jäädes 0,3 miljoni euro tasemele. 2018. aastal on plaanis taasavada ABC Kinga kauplus Kristiine Keskuses, tööd on alustatud ABC Kinga kaupluste kontseptsiooniuuendustega.
Kinnisvarade segmendi 2018. aasta I kvartali grupiväline müügitulu oli 1,3 miljonit eurot. Müügitulu kasvas möödunud aastaga võrreldes 7,6%. Kinnisvarade segmendi 2018. aasta I kvartali maksueelseks kasumiks kujunes 2,9 miljonit eurot, jäädes eelmise aasta sama perioodi tulemusele alla 0,4%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.09.24, 13:08
Millised on LED-ekraani eelised võrreldes videoseinaga?
Kujuta ette, et su lemmiknäitleja uus film on just esilinastunud. Sul on võimalus seda vaadata ka kodus, kuid ometi otsustad minna kinno. Või mõtle, miks investeerid kodus suurde 4K telerisse, kui saad Netflixi vaadata ka tahvlis või nutitelefonis? Vastus on tegelikult lihtne: kvaliteet.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele