Kaubandus.ee  • 26. aprill 2018
Jaga lugu:

Prisma emafirma S-Grupp testib roboteid nn riiuliaukude vältimiseks

S-Grupi robot leivaosakonnas
S-Grupi robot leivaosakonnas  Foto: S-Grupp

Tavaliselt saab kaupluse töötaja füüsilisest kontrollist saadud raporti abil infot, kui mõni toode on riiulilt otsa saanud. S-Grupp testib kauplustes roboteid, mis kauba otsalõppemisest reaalajas teada annavad.

S-Grupi saadavuse juhtimise ja kaupluseprotsesside juht Sanna Timola sõnul aitab uus tehnoloogia tagada, et kaupluses on alati kaubad olemas ning kliendid ei pea tühja riiuli pärast tuju rikkuma.  

Sisuliselt teeb tehnoloogia ära töö, mida praegu kaupluses pidevalt teha ei saa. 

„Kaubariiulite olukorra pidev jälgimine reaalajas on ilma automaatikata praktiliselt võimatu,“ märgib Timola.

Robotkaamerat katsetati esmalt leivaosakonnas. „Värske leib on paljudele klientidele kauplusekülastuse põhieesmärk ning seetõttu on oluline tagada selle saadavus,“ ütleb Timola. Tema sõnul peaks tulevikus robotkaamera abil saadav info aitama tellida leiba just õiges koguses.

Timola ütleb, et tehnoloogiat hakati julgelt katsetama, kuigi see on alles arendamisetapis. „Oleme testimise käigus targemaks saanud, kuid robotkaamera laialdasema kasutamiseni on veel pikk tee minna.“

Roboteid on katsetatud Helsingi HOK-Elantos ja Pirkanmaa Tarbijate Ühistus. Projekti partneriteks on Helsingi Tieto OY ja Tampere Wisematic OY.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt