Tallinna mereäärne ettevõtlus- ja vaba aja veetmise piirkond Porto Franco arendus sai nurgakivi. Kaubanduspindadest on lepinguga kaetud 55%.
Porto Franco kogu investeeringu suurus on umbes 190 miljonit eurot. Keskusesse planeeritakse 32 000 ruutmeetrit kaubanduspinda, millest 55% on täna juba lepingutega kaetud. Ettevõte soovib keskuse valmimisega muuta kogu kesklinna kaubandust ning tuua see taas äärelinnast kesklinna. Selleks investeerivad nad parimasse parklasse piirkonnas, et klientidel oleks mugav manööverdada. Parkimismajas on ligi 1200 parkimiskohta.
Porto Franco peaks lõplikult valmima 2020. aasta septembriks.
"Porto Franco saab olema suurepärane avang merele. Oleme alati unistanud ja rääkinud linna avamisest merele, mis ei tähenda seda, et meri oleks linnast näha, vaid et mere ääres oleks ka kirev elu, et seal oleks midagi teha," ütles nurgakivipeol Tallinna linnapea Taavi Aas.
„Nurgakivi on sümboolne žest, aga samas ka midagi väga käegakatsutavat: mõtetest ja joonistest on saanud teod ja tegudest tulemused. Meil ei ole paigas mitte ainult vundament, nagu tavaliselt nurgakivijärgus ehituse puhul, vaid ka esimese hoone 3 maa-alust korrust,“ ütles nurgakivi peo kõnes Porto Franco juhatuse esimees Rauno Teder. „Oleme tänaseks jõudnud ehitusega maapinna tasandile ning edasised ehitusetapid hakkavad juba kõigile ka näha olema.“
Teder ei soovinud veel avaldada, millised konkreetsed kaubamärgid neil uude keskusesse tulevad, sest avamiseni on veel liiga palju aega jäänud. „Meie keskus saab olema keskmise ja kõrgema hinnaklassiga brändide kodu. Paljud uued kaubamärgid soovivad siseneda turule just kesklinna ning avada seal enda esinduskauplus.“ Hetkel on teada, et Prisma Peremarket avab seal enda kaupluse ja on üks keskuse ankurrentnike.
Porto Franco promenaadil saab olema restoranide galerii, kus on 20 erinevat restorani ja kohvikut.
Nurgakivi asetasid linnapea Taavi Aas, Porto Franco juhatuse esimees Rauno Teder, arhitektid Mihkel Tüür ja Ott Kadarik, Citybox hotelli juhatuse esimees Martin Smith-Sivertsen, ehitajate esindajad Mart Urbas ning Magnus Velling. Nurgakivi ajakapslisse asetati külaliste nimekiri, värsked päevalehed, meenemündid, joonised arhitektide poolt ning muud meened.
Porto Franco on unikaalne kinnisvaraarendus, mis avab Tallinna kesklinna merele, olles pealinna ainus mereäärne ettevõtlus- ja vaba aja veetmise piirkond. Porto Franco arendusse investeeritakse 190 miljonit eurot ning uues mitmefunktsioonilises linnakvartalis saab olema pinda enam kui 150000 m2. Porto Franco kompleks koosneb kolmest maa-alusest korrusest 1170 kohalise parkimismaja ja kaubanduse üüripindadega ning viiest maapealsest korrusest kaubanduskeskuse, bürookeskuse ja hotelli tarbeks.
Porto Francot arendab Porto Franco OÜ. Porto Franco OÜ aktsionärid on Eesti kapitalil põhinevad edukad ettevõtted, kes lisaks oma põhitegevusele on alustanud investeerimist pikaajalistesse ja Eesti majanduskeskkonnale lisandväärtust loovatesse projektidesse.
Kuula ka Äripäeva raadio hommikuprogrammist intervjuud Rauno Tederiga alates 35 minutist.
Seotud lood
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.
Enimloetud
1
Osanike vahel olid pikalt suured erimeelsused. “Terve linn teadis seda”
4
Esikoha võitja ei tahtnud öelda, kus nende pood asub
Viimased uudised
PwC vandeaudiitorid: negatiivne omakapital ei ole vastavuses äriseadustikuga
Hetkel kuum
Osanike vahel olid pikalt suured erimeelsused. “Terve linn teadis seda”
Kahel värskel juhil CV-s ühine Barboras töötamine
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Tagasi Kaubandus esilehele