Kaubanduse Aastakongressi esineja ja LZ Retailytics analüütik Daniel Johansson rääkis, et järgmise viie aasta jooksul plaanivad discounterid Eruoopas lisada juurde 10 miljonit ruutmeetrit müügipinda.
Loe lühiintervjuud Kaubandsue Aastakongressi 2018 esineja ja LZ Relytics analüütik Daniel Johanssoniga.
Teie firma LZ Retailytics järjestas hiljuti Euroopa jaeketid. Kuidas seda TOPi kommenteerite?
Esiteks on märkimisväärsed muidugi selle äri mahud – TOP 10sse mahtunud firmade käive on kõigil üle 30 miljardi euro aastas, Lidli omanikul Schwarz Groupil koguni üle 100 miljardi euro.
Kui vaadata trende, siis discounter-tüüpi jaeketid nagu Aldi ja Lidl on mõlemad kasvanud üle 6% aastas. Samas Tesco ja Carrefour on mõlemad langustrendis. See näitab, et tarbijad armastavad soodsaid hindu!
Kõige suurem kasvaja TOP 50s on Amazon, kes on Euroopas kasvanud +18% ja jõudnud edetabelis juba 12. kohale. Amazonil on Euroopas plaanis ka mitu ülevõtmist ja kui need teoks saavad, siis on mahuvad nad juba paari aasta pärast Euroopa TOP 10 hulka.
Kas discounterite võidukäik jätkub?
Järgmise viie aasta jooksul plaanivad discounterid Euroopas lisada juurde 10 miljonit ruutmeetrit müügipinda. Ja seda ka tiheda konkurentsiga Lääne-Euroopa turgudel.
Aastaks 2021 mööduvad discounterid oma mahu poolest hüpermarketitest. Kui discounterid plaanivad järgmise viie aasta pärast lisada 10 miljonit ruutmeetrit müügipinda, siis hüpermarketid vaid 1,8 miljonit ruutmeetrit ja supermarketid 4,1 miljonit ruutmeetrit. Supermarketid jäävad endiselt kõige populaarsemaks kauplusetüübiks Euroopas.
Lidl ja Aldi jätkavad oma kiiret kasvu, 6% igal aastal. Ja seda isegi arvestades seda, et nad pole esindatud Venemaal, kus kohalik tegija Pyaterochka on väga tugev ja agressivne.
Tule kuula Daniel Johanssonit ja ka teisi esinejaid Kaubanduse Aastakongressil 9. oktoobril. Tutvu programmiga
SIIN ja registreeru kohe.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.