Kaubandus.ee  • 21 september 2018
Jaga lugu:

Uuring: Tarbijate ostuotsused on üha rohkem läbi kaalutletud

Jätkusuutlikujaekaubanduse arendaja iRetail Eesti juhi Ragner Simsoni sõnul selgusläbiviidud ostuteekonna uuringus „Retail Buying Study“, et tarbijad teevad ühateadlikumaid valikuid, ning mõttest ostuni võib kuluda mitu kuud. Uuringustselgub veel, kust ammutavad tarbijad inspiratsiooni ning kust nad ikkagi tootelõpuks ostavad, kas tavapoest või e-kauplusest?

Foto: Pixabay.com

Antud ostukeskkonna uuring on põhjamaades tarbijate paremaksmõistmiseks kasutusel juba aastaid, kuna jaemüügi trendid muutuvad omni-kanalite ajastul kiiremini kuikunagi varem. Retail Buying Study tõestas, et ostuprotsess ei piirdu pelgaltpoodi/e-poodi sisenemise ning sealt kaubaga väljumisega. Uurisime 4000 Eestiinimese ostukäitumist 7 erinevas tootekategoorias. Selgus, et tegelikkuses võibtekkida uue toote ostmise mõte juba 2-3 kuud varem. Parima valiku tegemiseksasub tarbija info ja inspiratsiooni otsingutele, kasutades selleks erinevatelajahetkedel üle 40 online ja offline infokanali.

Vähemalt pooled tarbijatestalustavad inspiratsiooni ja info otsingutega internetist ning vastab tõele, etka internetiostude osakaal on võrdlemisi kiires kasvutrendis nii Eestis kui kameie põhjanaabrite turul. Sellest hoolimata sooritavad lõpliku ostu kauplusesendiselt enamik (76%) tarbijatest, ningpoest ostjate osakaal jääb üsna kõrgeks (33%) ka siis, kui ostuteekond algabinternetist.

Paljud jaemüüjad arvavad, et inimesedkasutavad kauplusi vaid inspiratsiooni saamiseks või toodetega tutvumiseks ningseejärel ostavad tooted odavamalt veebist. Sellisest arusaamast lähtudes onpaljud jaemüüjad otsustanud asuda konkureerima hinnaga, kuid see strateegiaviib sageli töötajatesse ja teenindusse investeerimise vähenemiseni ja toodetekvaliteedi languseni, mis omakorda kahjustab klientide üldist ostukogemust.Arvamus turusituatsioonist, kus tarbija kaupluses toodete kohta infot hangibning seejärel internetipoodide laia valiku hulgast soodsama ja sobivamapakkumise välja otsib, on siiski müüt ning uuringus kinnitust ei leia – nendeinimeste, nii nimetatud „Showroomers“ osakaal on Eesti turul kõigest 5% (Soomesainult 2%). Mõte, et online poodkonkureerib kauplustega on tähelepanu kõrvale juhtimine, mõlemad on olulisedning täiendavad teineteist.

Inimesed tahavad tunda end ostukeskkonnasmugavalt, puutuda kokku uudsega, saada inspiratsiooni ja elamust, mis vastabnende teadlikele või alateadlikele vajadustele ning jagada oma kogemust teistega. Jaekaubanduse„uues normaalsuses“ kohandumiseks ja arenemiseks peavad kaupmehed keskendumapersonaliseeritud ostukogemuse ja elamuste pakkumisele. Selleks, et kujundadakauplusi, mis inspireerivad ja rõõmustavad, tuleb jaekaupmeestel päriseltmõista, mida tarbijad tahavad. Parim viis sellega alustamiseks on investeeridatarbijakäitumist analüüsivatesse süvauuringutesse.

iRetail Eesti eesmärk on luua koostööskaupmeestega inspireerivamaid ostukogemusi ning läbi selle kasvatada kliendieluea väärtust. Nõustamisel tuginetakse mahuka ostukäitumise uuringu „RetailBuying Study“ tulemustele, mis on koostöös Harward Business Schooliga väljatöötatud alusuuring.

Uuring hõlmab kõiki ostu aspekte alates ostuplaneerimisest kuni ostujärgse käitumiseni ning toob välja, mis on praegu jatulevikus jaemüüjate suurim väljakutse. Lisaks annab uuring võimaluse võrreldaostukäitumise trende põhjamaadega, kus uuringut viiakse läbi alates 2011.aastast.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee