Ainult 20% Eesti, Läti ja Leedu elanikest tunnistasid, et sõidavad oma autoga kauem kui 5 aastat. Seevastu viimase aasta jooksul on oma autot uuendanud ligi 40% Eesti ning veidi üle 30% Läti ja Leedu elanikest.
Autot vahetades eelistab suurem osa eestlastest osta kas uue või peaaegu uue (kuni 3 aastat vana) auto. Vanemad autod pakuvad rohkem huvi Läti ja Leedu elanikele ulatudes keskmiselt 40%ni.
„Eesti uute autode müügi – ja teenindamisega seotud sektor on täna väga aktiivne, mida kinnitab ka Maanteeameti uute autode müügistatistika. Arvestades rahvaarvu ja uute sõiduautode müügistatistikat Balti riikides, siis kindlasti on kõige suurem kasvupotentsiaal Leedus, kus senise trendi jätkudes peaks uute autode müük ületama Eesti tulemuse. Küll aga on sõiduauto liising Eesti tarbija jaoks oluliselt igapäevasem toode kui seda teistes balti riikides ja sellega me selgelt eristume“ - kinnitab uuringu tulemusi AS SEB Liisingu juhatuse liige Rein Karofeld.
Vaatamata sellele, et Eesti elanike seas on kasutuses üsna uued autod, plaanib ikkagi 40% Eesti küsitluses osalejatest lähima paari aasta jooksul oma liiklusvahendit uuendada. Pooled vastanutest on kinnitanud, et esialgu valivad nad auto, mis meeldima hakkab, ja alles seejärel kaaluvad oma finantsvõimalusi.
SEB Liisingu Eestis, Lätis ja Leedus läbi viidud autoostu– ja kasutamisharjumuste teemaline uuringu teostas ettevõte Norstat juunis ja juulis 2018. Uuring hõlmas üle 3 100 vastaja.
Telli
Äripäeva Infopanga koostatud Mootorsõidukite müügi konkurentsiraport, et näha, kuidas Eesti mootorsõidukite müüjatel läheb ning millised on valdkonna arengutrendid. Konkurentsiraport on võimalik tellida
SIIT.Seotud lood
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest
jätkusuutlikkuse aruandest.