Maxima Eesti tegevdirektori kt Marko Põder on veendunud, et kaubanduse puhul on ainuõige suund suurendada investeeringuid nutikatesse tehnoloogilistesse lahendustesse.
„Töö tegemine on meie valdkonnas muutunud varasemaga võrreldes oluliselt lihtsamaks ja siin on suur roll kanda tehnoloogial, mis on viimaste aastatega teinud metsiku võidukäigu,“ rääkis Põder. Ta tõi näite, et oluliselt kergem on kauba vastuvõtt, mis aastaid tagasi eeldas omajagu saatelehti, kuid täna on suuremas osas tegevusi virtuaalsed - mõne hiireklõpsuga on kaup vastavas süsteemis vastu võetud.
Põdra sõnul ei pea kolleegid kaupluses vaevama pead kauba tellimisega, selle teeb ära samuti virtuaalne abimees. „Laias laastus saame rääkida, et meil on 90% tegevustest tänu tehnoloogia arengule automatiseeritud,“ ütles ta.
„Kindlasti on automatiseeritus tulevikukaubanduse alustala ja astume samme, et jõuda 100%ni. Tehnoloogia toob meile omakorda võidu olulistes ressurssides nagu aeg ja raha,“ rääkis Põder.
9 miljoni eurone investeering uutesse kauplustesse
Maxima investeerib käesoleval aastal veel kolme uude kauplusesse. Kaks nendest on supermarketid ja üks kodukauplus. Kodukauplus avatakse Tallinnas Pärnu maanteel, supermarketid Sillamäel Pavlovi tänaval ja Tartus Kalda teel.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.