• 30.10.18, 12:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Septembris jaekaubandusettevõtete müügitulu kasv kiirenes

Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2018. aasta septembris eelmise aasta septembriga võrreldes püsivhindades 3%, teatab Statistikaamet. Kui augustis kasvas müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 2%, siis septembris kasv veidi kiirenes.
Septembris jaekaubandusettevõtete müügitulu kasv kiirenes
  • Foto: Raul Mee
2018. aasta septembris oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 588,6 miljonit eurot.
Kaubandusettevõtete müügitulu
Infogram
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu kasv septembris kiirenes. Kui augustis kasvas nende ettevõtete müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 4%, siis septembris oli kasv 8%. Müügitulu suurenes kõigil tegevusaladel. Enim suurenes müügitulu muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ning nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade jm, kus müük kasvas aastaga ligi viiendiku (18%). Keskmisest enam suurenes müügitulu veel ka posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes (kasv 9%) ning apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 9%).
Septembris pöördusid taas tõusule ka augustis mõningast langust näidanud tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kaupluste müügitulu ning kasutatud kaupade kaupluste müügitulu ja müük väljaspool kauplusi (kioskitel, turgudel, otsemüük), kasvades varasema aasta sama kuuga võrreldes vastavalt 3% ja 1%. Septembris jätkus müügitulu kasv ka muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) (kasv 7%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kaupluses (kasv 5%).
Toidukaupade kaupluste müügitulu jäi 2017. aasta septembriga võrreldes samale tasemele.
Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu vähenes eelmise aasta septembriga võrreldes 6%.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes septembris jaekaubandusettevõtete müügitulu 5%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal aga suurenes müük eelmise kuuga võrreldes 1%. 2018. aasta üheksa kuuga (jaanuar–september) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes 1%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.01.25, 10:29
Barbora algatusega "Anna Käppa" saab toetada varjupaikade koeri
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele