Kaubanduskontsern Stockmann pole suutnud kaubamajade tulemust kasumisse pöörata, kuigi lootis sellega möödunud aastal hakkama saada, kirjutab Helsingin Sanomat.

- Temaatilises kostüümis Stockmanni turundustiim. Foto: Raul Mee
Ettevõtte tegevjuht Lauri Veijalainen on tulemuses pettunud, aga loodab numbritesse sel aastal pööret. „Stockmann Retail ei suutnud pingutustest hoolimata positiivset tulemust saavutada. Eelmise aasta müük jäi eesmärgist väiksemaks, mis oli pettumus,“ teatas ettevõte.
Stockmanni neljanda kvartali käive jäi aasta varasemast nõrgemaks, ulatudes 304,5 miljoni euroni. Ettevõte on viimastel aastatel müünud äriüksusi ja kinnisvara, et suurtest võlgadest vabaneda.
Nii jõulumüük kui ka Hullude Päevade müük jäid aasta varasemale alla. Tugev konkurents sundis Stockmanni sooduspakkumistega alustama juba enne jõule, ja see nõrgendas kasumit, kirjutas Kauppalehti.
Stockmanni ärikasum oli erakorraliste tuludeta eelmise aasta viimases kvartalis 23,5 miljonit eurot. Kasumi andsid Lindex ja veel ettevõtte käes olevad kinnistud rendituluna. Terve eelmise aasta kasum oli erakorraliste tuludeta 28,4 miljonit eurot.
Kaubanduskontsern teatas juba jaanuaris, et alustab 20 miljoni euro suuruse säästuprogrammiga, mis keskendub eelkõige kaubamajadele.
Stockmann üritab veebikaubandusele panustada, aga selles vallas on raske rahvusvahelist edu saavutada.