Kaupmeeste Liit korraldab 16. aprillil infopäeva alkoholi- ja reklaamiseaduse muudatuste teemal. Rimi Eesti turundus-ja kommunikatsioonijuht Andrija Arro räägib sellest, kuidas Rimi on lahendanud alkoholi nähtavuse ja kokkupuute vähendamise eri suurustega kauplustes.
- Kuidas alkoholi nähtavust ja kokkupuudet vähendada eri suurustega kauplustes?
Infopäeva eesmärk on selgitada kaupmeesetle muutunud nõudeid ja segadust tekitavaid tõlgenduskohti uuenenud alkoholi- ja reklaamiseaduses. Alkoholi ei tohi alates 1. juunist 2019 olla kauplustes enam märgatavalt nähtav.
Kaupmeeste infopäev selle teema kohta toimub
16. aprillil Haabersti Rimi koolituskeskuses, Haabersti 1, Tallinn. Registreeri ennast infopäevale
SIIN. AJAKAVA
14.00-14.30 Kaupmeeste Liidu, Sotsiaalministeeriumi ja Tarbijakaitseameti koostöös valminud juhend
“Alkohoolsete jookide jaekaubanduse müügikohas väljapanekuks ja reklaamiks” ning vaidlusi ja ebaselgust tekitanud kohtade tõlgendamine seaduses. Kaupmeeste Liidu tegevjuht
Nele PeilNele Peil käib üle enim segadust tekitanud küsimused töörühma läbirääkimistelt nagu näiteks:
- Kes määrab ja mille alusel, kas kauplus on spetsialiseeritud alkoholipood? Mida peavad tegema kaubanduskeskuste mikropoed, mis müüvad näiteks juustu ja veini?
- Kas tubakat või muid tooteid võib müüa alkoholimüügi alal või selle lähedal?
- Mida lugeda väikeses poes alkoholi eraldi paigutamiseks? Kas külmkapis peab õlu olema eraldi külmikus, riiulis vms? Kas alkoholimüügi alasid võib olla mitu?
- Kas märgatavalt mittenähtav ala peab olema piiratud seina või riiuliga? Millest lähtuda riiuli kõrguse ja avade laiuse valikul?
14.30-15.00 Kuidas Rimi tõlgendab alkoholi märgatavalt nähtavust ja millest lähtub alkoholiga kokkupuutumise vähendamiseks eri suurustega kauplustes. Rimi Eesti turundus-ja kommunikatsioonijuht Andrija Arro
Andrija Arro selgitab Rimi lähenemist läbi nelja pinnaplaneeringu eri suuruses poodidele. Millest on Rimi lähtunud alkoholimüügi ala paigutusel, kui suured on jäetud läbipääsuavad alkoholi müügialale, kuhu paigutatud alkoholiga kaasnevad tooted, mida tehtud mugavuskaupluste puhul?
15.00-15.30 Lühiülevaade alkohoolsete jookide reklaamipiirangutest Tarbijakaitse ja Tehnilise järelevalve ameti (TTJA) menetluspraktika näidetel. TTJA Tarbimiskeskkonna osakonna jurist Birgit Raamat
Birgit Raamat tutvustab 2018 aasta suvel kehtima hakanud alkoholi reklaamipiirangute nõudeid ja levinud eksimusi turuosaliste poolt. Kas kliendilehes võib näidata hinda? Kas retsepti kõrvale võib anda veinisoovitust? Mida üldse veini kohta sisuturunduses kirjutada tohib? Kas hinnavõrdlused on lubatud ja kampaaniahinda tohib märkida kollase sildiga? Mida loeb Tarbijakaitse ametnik reklaamiks?
15.30-16.00 Arutelu ja küsimused. Kogemuste jagamine.
Seotud lood
Kiiresti muutuvas keskkonnas seisab jaemüügisektor silmitsi mitmete väljakutsetega, sealhulgas kasvava konkurentsi, üha suurenevate klientide ootuste ning tehnoloogia arenguga.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele