Autor: Kaubandus.ee • 15. aprill 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Värbamiskonsultant: mis noori päriselt tööle meelitab ja miks nad tihti ameteid vahetavad

Personali värbamise ning otsimisega tegeleva värbamiskonsultandi Priit Suitslepa sõnul pole siiani väga paljud tööandjad aru saanud, et tänapäeva noori ja andekaid üksnes palganumbriga tööle ei meelita ega pikalt paigal ei hoia.
Priit Suitslepp

„Kogu minu senise kogemuse ning ka viimaste uurimistööde põhjal on praeguste noorte, vanuses 20-35, jaoks selgelt kõige olulisemaks väärtuseks töökohal võimalus kasvada ja õppida, palganumber jääb oluliste väärtuste nimekirjas mitu kohta allapoole ning tiitel on täiesti viimasel kohal,“ selgitas rahvusvahelise värbamisettevõtte ThinkingAhead värbamiskonsultant ja Southwestern Advantage kaudu pikalt müügitööga tegelenud Priit Suitslepp.

„Jah, raha ja magusate hüvitistega võib küll inimesi tööle meelitada, aga see on vaid lühiajaline võit. Hetkel töötab noor ühe tööandja juures keskmiselt kaks aastat ja siis liigub arengut otsides edasi. Tööandjale on aga pidevalt uute töötajate otsimine ja koolitamine väga suur kulu nii rahaliselt kui ajaliselt.“

Suitslepp selgitas, et noorte jaoks tuleb pakkuda väljakutset ja arenguvõimalust ning neid võimalusi ka piisavalt selgitada, sest muidu muutub töö üksluiseks.

„Sama probleem on tegelikult ka tööle kandideerijatel endal, sest tihti näeme, kuidas töökohta vahetatakse mingite hüvede pärast või seepärast, et valdkond tundub põnev. Ei mõelda läbi ja ei osata ka ise uurida, millised on edutamise võimalused ning millised võiksid ametikohustused välja näha ühe, kahe või viie aasta pärast. Oluline on mõelda ka sellele, kuidas antud töökoht aitab tulevikus ka suuremaid endale seatud eesmärke täita.“

Suitslepp lisas, et kindlasti aitab neid õigeid küsimusi endale esitada ja eesmärke seada eelnev korralik töökogemus ning enda tõeliselt proovile panek. „Raskuste ületamine paneb inimesi hoopis selgemalt endale sihte seadma ning eesmärke püstitama.“

„Näiteks olen ise olnud aastaid seotud Southwestern Advantage programmiga, mis annab noortele väga tugeva müügioskuste pagasi, kuid kinnistab lisaks just oskuse seada eesmärke ning kindla sihiga nende poole ka liikuda,“ märkis Suitslepp. „Pluss, kui sa ikka suve jooksul räägid ligi 3000 perekonnaga, siis see aitab päris hästi aru saada, milline karjäär või tulevik üldse endale meeldida võiks.“

Priit Suitslepp on Southwestern Advantage programmis töötanud 10 aastat ning tegutseb Euroopas ja Eestis rahvusvahelise värbamisettevõtte ThinkingAhead värbamiskonultandina.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757