Autor: Kaubandus.ee • 23. mai 2019

Iga kolmas soomlane ostab riided Prismast

Soome kaubandusettevõtete liidu korraldatud uuringu järgi ostab 34 protsenti riigi elanikest riided Prisma hüpermarketist.
cof

Üha enam soomlasi ostab riideid koos toidu- ja kodukaupadega. Kui mullu ostis Prismast riideid iga neljas, siis nüüd juba iga kolmas põhjanaaber. Prisma järel on populaarsemad riidepoed Tokmanni (25%), Citymarket (25%) ja H&M (18%).

Helsingi piirkonnas on menukaimaks riidepoeks Stockmann, edestades Prismat vaid ühe protsendipunktiga.

Prisma Peremarket ASi hankedirektor Tõnis Tominga sõnul Prisma edu Soomes tingitud peamiselt kahest asjaolust: kvaliteetbrändide pakkumine soodsa hinnaga ning sellega koos käiv usaldus toodetesse.

„Soomes on Prisma hüpermarketid olnud traditsiooniliselt kohaks, kus ostetakse nii toitu, kodukaupu, riideid kui hobivarustust,“ ütles Tomingas. „Kvaliteetsed riide- ja vabaajabrändid on saadaval ka Eesti Prismades ning inimesed ostavad neid tooteid Prismast üha enam.“

Prisma lettidelt leiab selliste kvaliteetbrändide nagu Armour, Craft, Superdry, Lee Cooper, Luhta, Icepeak, Five Seasons, Kuoma, Viking jt tooteid. Lisaks riietele on müügil veel tuntud kaubamärkide elektroonikat, kodusisustuskaupu ning ka looduskosmeetikat. Tomingas lisab, et klientide huvi kvaliteetkaupade vastu aina tõuseb ning juba täna kannab iga kuues laps Eestis Prismast ostetud Kuomo saapaid.“

Soomes on nooremate, kuni 34-aastaste naiste seas menukaim riidepood H&M, kuid vanuse kasvades tõuseb poolehoid hüpermarketite suhtes. Kuni 50-aastaste meelispood on e-pood Zalando, mis on ka noorte meeste number üks. Üle 24-aastased mehed ostavad riided peamiselt Prismast.

Prisma on ka spordiriiete seas esikohal, jagades seda positsiooni ketiga Intersport.

„Pingutame tõsiselt selle nimel, et tõsta hüpermarketite mainet tarbekaupade kvaliteedi osas. Toidupoest jalgratta või teksapükste ostmine on täiesti normaalne, sest kvaliteet on kõrge, aga hind püsivalt soodne. Eestis näeme sellega seoses kahjuks veel päris palju valehäbi,“ nentis Tomingas.

Uuringu järgi kasvavad soomlaste riideostud aastani 2023 igal aastal keskmiselt 2 protsenti. Mullu kulutati riiete ja jalatsite ostmiseks 4,7 miljardit eurot, millest üha suurem osa liigub e-kaubandusse.

Uuring prognoosib, et viie aasta pärast ostavad soomlased 27 protsenti riietest ja 52 protsenti jalatsitest internetist. Täna on need numbrid vastavalt 22 ja 40.

Keskmine soomlane kulutab aastas riietele 819 ning jalatsitele 144 dollarit. Kõige rohkem maksavad riiete eest norralased (€1258) ja jalatsite eest austerlased (€279).

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757