• 18.06.19, 09:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eestlased usaldavad e-kaubandust, kuid ei pruugi oma andmelevikut hoomata

Ligi 90% Eesti elanikkonnast on tellinud või tellib regulaarselt tooteid e-kaubanduskanalitest, 80% küsitletuist on väitnud, et üldiselt ka usaldab neid. Samal ajal on pea kahel kolmandikul eestlastest esinenud e-kaubandusega seoses negatiivne kogemus ja lausa 7% on väitnud, et on langenud pettuse ohvriks.
Eestlased usaldavad e-kaubandust, kuid ei pruugi oma andmelevikut hoomata
  • Foto: Pixabay.com
„Rääkides turvalisest maksmisest e-kanalites, näeme täna, et ligi pooled e-kanalites ostu sooritajad on maksnud selle eest pangalingiga. Pangalingiga ostu sooritamisel on tähtis hoida käepärast kõik vajalikud autentimisvahendid, et ost õigel ajal lõpule viia ja mitte lasta lingil vananeda, vastasel juhul võib protsess sassi minna. Üle 42% inimestest aga sooritab e-oste deebet- (25%) või krediitkaardiga (17%), millega kaasneb kaardiandmete jagamine ostukanaliga. Sel juhul on väga tähtis, et tarbijal oleks selge ülevaade sellest, kellega ta on konkreetse kaardi numbrit jaganud, ja samuti peaks saama harjumuseks kaardi väljavõtet kontrollida,“ jagab turvalisuse nõuandeid SEB erasegmendi juht Triin Raudsepp.
Küsimusele „Kas peate arvet ostukanalite üle, millega olete oma kaardiandmeid jaganud?“ leidis viiendik (20%) vastajatest, et omavad olukorrast selget ülevaadet, 29% leidis, et neil on olemas üldine ülevaade, ning 28%-l puudus ülevaade ostukanalite üle, millega nad on oma finantsandmeid jaganud. Panga arvamuse kohaselt peavad kliendid rohkem hoolima oma kaardi andmete hoidmisest ja jälgimisest ning omama täpset ülevaadet sellest, kellega on kaardiandmeid jagatud. Neile, kelle jaoks on e-ostlemine osa rutiinist, pakub SEB virtuaalset pangakaarti, mis aitab oma e-ostlemist turvaliselt korraldada.
SEB e-kaubanduse uuring korraldati SEB Eestis, Lätis ja Leedus koostöös Norstatiga 2019. aasta kevadel. Uuringust võttis osa rohkem kui 3000 inimest, nende seas üle 1000 eestimaalase, kellega tehti intervjuu kas eesti või vene keeles.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 10:12
DSV müügijuht: meie kolm tugisammast on meie meeskond, meie IT ja meie kliendid
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele