Maarit Eerme • 21 juuni 2019
Jaga lugu:

Mulieres: Ostujuhid sisendasid kindlustunnet

Loodusliku kodukeemia Mulieres asutaja Karel Rüütli rääkis Äripäeva raadio saates „Ideest kasumini“, et nad said jaekettide ostujuhtidelt kindlustunnet, kui nad ütlesid, et oleme oma tootega õigel ajal õiges kohas.

Mulieres Londoni messil  Foto: Mulieres Facebook

„Asi hakkas liikuma, kui suured jaeketid võtsid meie tooted kohe enda Premium kauplustesse sisse. Ostujuhid tundsid, et nad ise tahaksid seda osta ja nägid ka huvi tarbijates,“ ütles Rüütli. Täna on Mulieres tooteid müüdud juba 8-10 riiki.

Rüütli sõnul on neil palju ambitsiooni ning lähevad julgelt peale, kuna nad teavad, et ajavad õiget asja. „Teiste riikide ostujuhtide ja distribuutoriga suhtlemine võtab väga palju aega. Eestis on alati lihtsam, sest keegi tunneb ikka kedagi.“ Ta rääkis, et Eesti jaekettidega oli tal väga hea kogemus ning asjad liikusid kiiresti, kuid mujal võtab poolteist aastat aega, ennem kui üldse ennast laua taha tutvustama saad.

„Suurtel turgudel on väikestel ökopoodide kettidel 120 kauplust ning väiketootja jaoks on see suur amps. Eestis on ühel ökopoel mõned kauplused ning lagi võib suhteliselt kiiresti ette tulla.“ Rüütli ütles, et jaeketile on tähtis tagada tarnekindlust ning kui kett pakub välja võimaluse osaleda kampaanias, siis tuleb sellega kaasa minna. „Neid põhimõtteid oleme jälginud ning siis oleme suutnud leida partnereid ning samm sammult kasvanud.“

Esimene kontakt messidelt

Mulieres käis meeskonnaga Euroopa ökomessidel ning mindi kohale nii Malösse kui ka Londonisse. Malmös sai roosiaia pesugeel parima uue ökotoote auhinna Skandinaavias. Rüütli rääkis, et messidel on nad aru saanud, kui oluline ja tähtis on oma bränd ja selle ehitamine. „Meil on olnud kohtumisi, kus öeldi, et teil on äge toode, kuid silt on vale. Selle väljavahetamisel oldi valmis ülejärgmisel kuul pakkuma 500-600 letti ning toode saab hoo sisse. Ütlesime, et see pole päris meile,“ selgitas Rüütli ning lisas, et neil on kulunud palju aega, et asjad saaksid valmis timmitud ning brändi arendamine ei lõppe kunagi.

Messidelt õppisid nad ka seda, et kui öelda, et tegemist on tootega, kus kasutatakse naturaalseid koostisosi, siis on tarvis ka seda tõestada. „Seejärel hakkasime enda toodetele sertifikaate tegema ja tänaseks on meie tooted kõrgete standardite järgi ära sertifitseeritud.“

Rüüti rõhutas, et eeltöö edukal messil osalemiseks hakkab 2-1,5 kuud enne selle toimumist. „Kõigepealt valitakse välja mess ning analüüsitakse, millist klienti ja partnerit püüdma minnakse. Seejärel tuleb teha eeltööd ja selekteerida enda jaoks välja potentsiaalsed kontaktid ning võtta nendega ühendust ja kutsuda enda boksi kohtumisele. Tihtipeale tulevad kohale need, kes on sinust huvitatud ja ise ka eeltöö ära teinud. Siis on messil käimine tulemuslik,“ selgitas ta.

Kuula saadet:

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee