Otsemüügi kaudu osteti rohkem kaupu kui aasta varem

2018. aastal suurenes Eesti otsemüügiturg 2,1% võrra ning ületas 49 miljoni euro piiri. Otsemüügiga tegelevate inimeste arv vähenes samal ajal 1,7% võrra, otsemüügiga tegeleb Eestis kokku rohkem kui 45 000 kauplejat.

Foto: Reuters/Anna Ringstrom

„2018. aastal kasvas Eesti otsemüügiturg 2,1%, mis ületab kahekordselt kogu jaekaubanduse käibe kasvu, mis jäi eelmisel aastal 1% tasemele. Viimase kolme aasta jooksul on otsemüügiettevõtete aastane käibekasv olnud kuni 3,5%, mis näitab, et otsemüük on stabiilselt tõusmas,” ütles Balti Otsemüügi Assotsiatsiooni peasekretär Gintautas Zaleckas.

“Peamiselt on kasv tingitud inimeste sissetulekute suurenemisest ja otsemüügisektori kiirendatud digitaliseerimisest,” lisas Zaleckas.

Balti Otsemüügi Assotsiatsiooni peasekretäri sõnul ei pea täna turul tegutsevad otsemüügiettevõtete konsultandid toodete tutvustamiseks ja soovitamiseks tingimata oma klientidega näost näkku kohtuma, vaid saavad mugavaid konsultatsioone pakkuda ka interneti kaudu. Otsemüügi kohta 11 Euroopa riigis (Hispaania, Holland, Itaalia, Leedu, Poola, Prantsusmaa, Rootsi, Saksamaa, Slovakkia, Suurbritannia, Tšehhi) läbi viidud sotsiaalmajanduslik uuring kinnitas, et aina enam otsemüügiettevõtteid ja kaupmehi kasutavad internetti üha rohkem, et arendada äritegevust, parandada teenusekvaliteeti ja jõuda kiiremini klientideni.

Näiteks pakuvad ettevõtted kaupmeestele ja klientidele toodete tutvustamiseks ja tellimiseks erinevaid digitaalseid lahendusi. Samal ajal viiakse aina rohkem tooteesitlusi läbi interneti teel ning ka kauplemine toimub üha enam virtuaalsetes kanalites ning sotsiaalvõrgustikes nagu Facebook, Instagram ja muud võrgustikud.

“Otsemüüjad kasutavad internetti oma äri edendamiseks ja klientide paremaks teenindamiseks üha rohkem ning kuna seni kasutusele võtmata digitaalseid võimalusi on palju, on otsemüügisektoril ka tulevikus hea kasvupotentsiaal,” kommenteeris Zaleckas.

Balti riikide võrdluses kasvas Leedu ja Läti otsemüük 5%, ulatudes Leedus 84 miljoni ja Lätis 65 miljoni euroni. Leedus vähenes otsemüügiga tegelevate inimeste arv 1% võrra, Lätis vähenes see 1,2% võrra. Leedus on otsemüügiga seotud 82 000 ja Lätis 63 000 kaupmeest.

Faktid:

- 2018. aastal kasvas Balti riikide otsemüük 198 miljoni euroni ilma käibemaksuta.

- Otsemüügiga tegeleb Balti riikides kokku rohkem kui 190 000 inimest.

- Vastavalt Euroopa Otsemüügi Assotsiatsiooni (Seldia) andmetele oli 2018. aastal Euroopa Liidu maades otsemüügifirmade kogukäive (ilma KM-ta) üle 29,7 miljardi euro ning otsemüügifirmad pakkusid lisateenistuse võimalust enam kui 6,8 miljonile inimesele.

- Vastavalt Maailma Otsemüügi Assotsiatsioonide Föderatsiooni (WFDSA) andmetele oli 2018. aastal ülemaailmsete liikmete käive (ilma KM-ta) 192,7 miljardit USD ja äriga tegeles üle 118,4 miljoni inimese, kellest 53,4 miljonit tegelesid otsemüügiga kas osalise või täistööajaga oma isikliku ettevõtte kaudu.

- 85% otsemüügis tegutsevale inimesele on see lisateenistuse allikas.

- 78% selles äris tegutsevatest müüjatest on naised.

Otsemüük on tarbekaupade ja teenuste turustamine otse tarbijale inimeselt inimesele printsiibil, mis leiab üldjuhul aset tarbija või võõrustaja kodus, tarbija töökohas või muudes paikades, mis ei ole seotud püsivate jaemüügi kohtadega.

Eesti Otsemüügi Assosatsioon on riiklik vabatahtlik mittetulunduslik kaubandusühing, mis ühendab juhtivaid tarbijatele otse müüdavaid tooteid ja teenuseid tootvaid ja turustavaid ettevõtteid. 2010. aastast teevad kõik kolm Baltikumi otsemüügi assotsiatsiooni tihedat koostööd ning tegutsevad ühe üksusena. Assosatsiooni liikmete hulgas on seesugused ettevõtted nagu Amway, Herbalife, Lux, Mary Kay, NeoLife International, NL International, Oriflame ja Zinzino.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700