• 08.08.19, 14:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

3 lihtsat nippi, kuidas digiturunduses oma konkurentide järele luurata

Efektiivne turundusstrateegia ei näe ette ainult sõnumi püsivat edastamist õigetele sihtrühmadele, vaid ka kiiret reageerimisvõimet. Digiturunduses, kus on lihtne sihtimist päevapealt muuta, on see eriti oluline. Just sellepärast peaks olema strateegia üheks osaks konkurentide tegevuse ja kampaaniate aktiivne jälgimine.
3 lihtsat nippi, kuidas digiturunduses oma konkurentide järele luurata
  • Foto: Jake Farra
Järgnevalt toome Sinuni kolm vahendit, millega hoida pilk peal konkurentide tegevusel, et mõista, millised on nende põhisõnumid ja strateegiad.
1. Facebook lõi reklaamide läbipaistvuse tõstmiseks eraldi veebikeskkonna Facebook Ad Library. Selles keskkonnas on võimalik vaadata konkurentide aktiivseid reklaame, sõltumata sellest, kas ise kuulud sihtgruppi või oled sihitavas geograafilises asukohas. Seda on lihtne teha – sisesta otsingusse oma konkurendi bränd ning vali listist nende Facebooki leht. Tulemusena kuvatakse Sulle kõik selle lehega seotud hetkel aktiivsed reklaamid. Sealt leiad ka informatsiooni, millal reklaam üles läks Facebooki lehe tausta kohta ja võid riikide kaupa reklaame filtreerida ning leiad ka üldist informatsiooni Facebooki lehe tausta kohta.
2. Google’il on lihtne, kuid kasulik tööriist nimega Google Alerts. Sellest keskkonnast on võimalik tellida endale teadaandeid uutest otsingutulemustest. Näiteks kui loon teadaande oma nimega, siis saan meilile teate, kui minu nime on internetiavarustes mainitud. Kui luua aga teadaanne vormis „site:konkurendiveebileht.ee“, siis saad teadaande iga kord, kui konkurendi veebilehele tekivad uued alamlehed või muutuvad olemasolevate lehtede aadressid. Sedasi oled kursis, kui konkurent teenuseid või tooteid lisab ja muudab.
3. Reklaame luues on alati oluline välja mõelda, mille järgi reklaame sihtida. Siin tuleb samuti lihtne luurenipp appi. Nii Google’i kui ka Facebooki reklaamide juures leiad üleval paremas nurgas lingid Why am I seeing this ad? (Miks ma seda reklaami näen?) või Why this ad? (Miks see reklaam?). Nende kaudu saad teada, miks just Sulle neid reklaame näidatakse. Siit saad ideid, milliseid strateegiaid teised ettevõtted oma kampaaniate ülesehitamisel ja sihtimisel kasutavad.
Ja väike viimane soovitus – et sellest kõigest tõeliselt abi oleks, siis proovi konkurentide jälgimine põimida oma igapäevastesse turundustegevustesse. Näiteks võta harjumuseks reklaamtekste kirjutades üle vaadata Ad Library’st ka konkurentide reklaamid. Või kui turule tuleb uus konkurent, lisa tema domeen Google Alerts’i.
Head luuramist!
Osale koolitusel: "Digiturunduse meistriklass"
Koolitaja: Taavi Raidma
Vaata lisainfot SIIT!

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 10:12
DSV müügijuht: meie kolm tugisammast on meie meeskond, meie IT ja meie kliendid
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele