Kaubandus.ee  • 11 oktoober 2019

Tallinna Kaubamaja Grupp kasvatas tublisti müügitulu

Tallinna Kaubamaja Grupi 2019. aasta III kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 179,9 miljonit eurot, kasvades aasta varasemaga võrreldes 8,3%. 9 kuu müügitulu 525,4 miljonit eurot oli võrreldes 2018. aasta sama perioodiga 5,3% suurem.

Foto: Raul Mee

Grupi 2019. aasta III kvartali konsolideeritud auditeerimata puhaskasum oli 10,9 miljonit eurot, mis on 10,4% enam kui eelmise aasta võrreldava perioodi kasum. Kontserni 2019. aasta 9 kuu maksueelne kasum oli 23,5 miljonit eurot ning puhaskasum oli 17,1 miljonit eurot.

„Hea meel on tõdeda, et kolmandas kvartalis näitasid müügitulu kasvu nii supermarketite, kaubamajade kui ka autokaubanduse segment,“ ütleb Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp ning lisab, et Grupi 2019. aasta esimese üheksa kuu tulemusega võib rahule jääda. „Jätkuvat suurt kasvu näitavad Selveri, Kaubamaja ja I.L.U. e-poed ,“ sõnab Puusepp ja toob välja kasvunumbrid: „Kõik e-poed kasvasid võrreldes eelmise aasta sama perioodiga aasta esimese 9 kuuga ligi 40%.“

III kvartalis tegi rekordilise müügikasvu aga Grupi autosegment. „Autokaubandussegmendi müügitulu kasvu põhjuseks saab pidada KIA suuremahulisi ja edukaid hanke müüke, kuid hästi on jätkunud ka Grupi tütarettevõtete Peugeot’ sõidukite ja varuosade müük“ selgitab Puusepp häid tulemusi autokaubanduse segmendis.

Kaubamajade 9 kuu tulemust mõjutasid Puusepa sõnul hästi õnnestunud kampaaniad läbi kolme kvartali ning toob välja, et sügishooaeg algas edukalt nii Kaubamajas kui ka I.L.U kauplustes. „Kaubamaja septembri alguse kampaania Ilu Aeg oli näiteks läbi aegade edukaim ning häid tulemusi näitas ka Osturalli, mis sel aastal algas septembri viimasel päeval ,“ ütles Puusepp.

„Järjest rohkem pööratakse Grupi ettevõtetes tähelepanu jätkusuutlikkusele,“ märgib Puusepp ja lisab: „nii Selverid kui ka Kaubamaja on võtnud eesmärgiks vähendada pakendite hulka ning laiendada keskkonnasõbralike pakendite mahtu.“ Kaubamaja on kasutusse võtnud taaskasutatud materjalist kile- ja paberkotid ning juuni alguses lisandus valikusse 100% taaskasutatud plastikpudelitest valmistatud korduvkasutatav kott. Selver aga valmistab ette hanget kõikide toidukarpide taaskasutatavatest ja biolagunevatest materjalidest valmistatud karpidele üleminekuks tuleval (2020) aastal üle terve keti 53 kaupluses.

Aasta lõpp jätkub aga Grupi jaoks oluliste arendustöödega. „Aktiivselt jätkuvad Kulinaaria keskusköögi tootmishoone ehitustööd Tallinnas. Uue hoone valmimine on planeeritud 2020. aasta esimesse poolde, ent sellega pole veel tööd lõppenud,“ räägib Puusepp ja lisab: „Peale uue hoone valmimist alustatakse vana tootmishoone renoveerimist ning uuenenud kompleks peaks lõplikult valmima järgmise aasta lõpuks.“ Tootmishoone uuendamine käib käsikäes tootearendusega ning juba selle aasta lõpus on oodata uusi tooteid nii Selveri köögilt kui Van Kookilt. „Samuti jätkuvad Riias Škoda autokeskuse ja kasutatud autode müügisalongi ehitustööd. Uuendamisel on ka mitmed äritarkvarad ning Grupi e-poodide populaarsuse kasvu valguses on tähelepanu all kasutajamugavuse ja tarnekiiruse parandamine,“ toob Puusepp välja eesootavad projektid.

Partnerkaardi programmi kasutajate arv on aastataguse ajaga võrreldes kasvanud 2%, ulatudes rohkem kui 680 tuhande kasutajani. Püsiklientide osatähtsus kontserni käibes on pea 85%. Partner LHV panga- ja krediitkaarte oli septembri lõpuks väljastatud üle 33 tuhande.

Selveri supermarketite ärisegmendi 2019. aasta 9 kuu konsolideeritud müügitulu oli 346,4 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 5,7%. III kvartali konsolideeritud müügitulu oli 117,6 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 5,5%. 2019. aasta III kvartalis oli supermarketite segmendi maksueelne kasum 6,5 miljonit eurot, ületades eelmist aastat 7,9% võrra. Selveritest tehti 2019. aasta 9 kuuga 30,3 miljonit ostu, mis ületas aasta varasemat 4,7%. Supermarketite segmenti kuulub septembri lõpu seisuga Selveri kauplustekett 53 Selveri kaupluse, e-Selveri, rändpoe ning kohvikuga, kogumüügipinnaga 100 tuhat m², ning Kulinaaria OÜ.

Kaubamajade ärisegmendi 2019. aasta 9 kuu müügitulu oli 71,6 miljonit eurot, ületades eelmise aasta sama perioodi 3,2%. Sellest kolmandas kvartalis oli müügitulu 23,8 miljonit eurot, mis on eelmise aasta sama perioodi tulemusest parem 4,7% võrra. Kaubamajade segmendi 2019. aasta 9 kuu maksueelne kasum 1,2 miljonit eurot on eelmise aasta sama perioodi tulemusest parem 22,1% võrra.

Autokaubandussegmendi 2019. aasta esimese üheksa kuu müügitulu oli 96,9 miljonit eurot, ületades 6,8% eelmise aasta sama perioodi tulusid. Kolmanda kvartali 34,9 miljoni euro suurune müügitulu ületas aasta varasemat 23,8%. Aasta esimesel üheksal kuul müüdi Grupi autosegmendis kokku 4 351 uut sõidukit, sellest III kvartalis 1 578 sõidukit. Segmendi 2019. aasta 9 kuu maksueelne kasum oli 3,8 miljonit eurot, olles 0,2% aasta varasemast sama perioodi kasumist suurem.

Grupi jalatsikaupluste 2019. aasta 9 kuu müügitulu oli 6,3 miljonit eurot, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 13,2%. III kvartalis oli müügitulu 2,2 miljonit eurot, mis oli eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 12,1% madalam. 2019. aasta 9 kuu kahjumiks kujunes 0,9 miljonit eurot.

Kinnisvarade segmendi 2019. aasta 9 kuu grupiväline müügitulu oli 4,3 miljonit eurot, kasvades möödunud aastaga võrreldes 6,4%. Segmendi III kvartali grupiväline müügitulu oli 1,5 miljonit eurot, mis on möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 8,0% suurem. Segmendi 2019. aasta III kvartali maksueelne kasum oli 2,7 miljonit eurot, mis ületas eelmise aasta sama perioodi tulemust 4,7%.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700