• 04.11.19, 12:49

Maaeluminister tutvustab Hiinas Eesti toitu

Maaeluminister Mart Järvik osaleb sel nädalal Shanghais toimuval Hiina impordimessil ja kohtub Hiina Tolliameti aseministriga.
Maaeluminister Mart Järvik
  • Maaeluminister Mart Järvik Foto: LIIS TREIMANN
„Olen mitmel korral kohtunud Hiina põllumajandusministriga ja iga kord on ta rõhutanud, et Eesti kvaliteetsed tooted on Hiina turule väga oodatud,“ ütles maaeluminister Mart Järvik. „Oleme aastate jooksul allkirjastanud ka mitu toiduohutuse protokolli, mis on meile andnud ligipääsu Hiina turule. See kõik loob hea fooni ja annab ettevõtjatele soodsa signaali oma ekspordipotentsiaali rakendamiseks. Eriti olukorras, kus kaubanduspoliitiliste sanktsioonide tõttu on traditsiooniline turg ära langenud,“ lisas minister.
Järvik osaleb rahvusvahelise messi China International Import Expo avatseremoonial ning Eesti delegatsiooniga võetakse osa ka Hongqiao ülemaailmse kaubandusfoorumi e-kaubanduse sessioonist „E-kaubandus digiajastul: uus platvorm ja uus visioon“. Lisaks arutab Järvik koostöövõimalusi Hiina Tolliameti aseministri Li Guoga ning külastab messi Eesti stendil osalevaid ettevõtteid.
Koos äridelegatsiooniga külastatakse veel ettevõtet Scandic Foods Asia, mis tegeleb Skandinaavia toodete müügi ja promotsiooniga Aasias. Sellele järgneb Eesti toitu ja toidukultuuri tutvustav vastuvõtt Shanghais.
Maaeluministrit saadab lisaks ministeeriumi ametnikele viieliikmeline äridelegatsioon, kuhu kuuluvad toiduainetööstuste esindajad. Messil China International Import Expo korraldab Eesti ühisstendi Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) ja sellel osalevad Saku Õlletehas AS, Haage Joogid OÜ, EBM Grupp AS, Tanker Brewery OÜ ja Ecotar OÜ.
Eesti päritolu põllumajandussaaduste ja toidukaupade eksport Hiina on viimastel aastatel kasvutrendis. 2019. aasta kaheksa kuuga on Eesti päritolu kaupu sel suunal viidud 6 miljoni euro väärtuses. Võrreldes sama perioodiga eelmisel aastal on eksport kasvanud 28%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele