Kaubandus.ee  • 23 jaanuar 2020

Tallinna Kaubamaja Grupi aasta kasvu vedasid õnnestunud kampaaniad

Tallinna Kaubamaja Grupi 2019. aasta müügitulu oli 717,2 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2018. aasta tulemusega 5,3%.

IV kvartali müügitulu oli 192,6 miljonit eurot, ületades sellega aasta varasemat müügitulu 5,6%. Grupi 2019. aasta maksueelne kasum oli 37,7 miljonit eurot, kasvades varasema aastaga võrreldes 2,5%. Grupi 2019. aasta puhaskasum oli 31,1 miljonit eurot, mis on 2,3% eelmise aasta kasumist parem.

Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp nendib, et 2019. aasta tulemustega võib rahule jääda. „Eelmise aasta müügitulemused on näidanud stabiilset kasvutrendi terve aasta lõikes. Kasvu mõjutasid hästi õnnestunud kampaaniad – näiteks olid nii kevadine kui ka sügisene Osturalli Kaubamajas läbi aegade edukaimad ning ka ilutoodetele suunatud kampaaniad tegid rekordtulemused,“ märgib Puusepp.

„Rõõmustada võime ka Grupi kõikide e-poodide jätkuvalt jõulise, ligi 40%-lise kasvu üle,“ sõnab Puusepp ja kinnitab, et e-teenuste arendamisega jätkatakse ka käesoleval aastal. 2020. aasta alguses laienes e-Selveri teenus Tartusse, tõstes e-Selveri suurima teeninduspiirkonnaga toidukaupade e-poeks Eestis.

„Aasta viimase kvartali tulemusi mõjutasid oluliselt kahe Selveri kaupluse renoveerimised, uue Škoda müügiesinduse avamine ning inkassatsiooniteenuse arendamine Viking Securitys tuues kaasa mõningase kasumi languse võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Positiivset mõju avaldas aga Grupi autosegment, kus kasv võrreldes eelmise aasta sama perioodiga oli ligi 40%,“ kommenteerib Puusepp Grupi IV kvartali tulemusi.

„Lätis alustasime novembris avatud uues salongis Škodade müügiga ning hea meel on näha, et lisaks KIA-de ja Peugeot´de müügiedule tegi ka Škoda aasta lõpus arvestatava müügitulemuse,“ lisab ta.

Puusepp peab oluliseks, et järjest suurema tähelepanu all on Grupi ettevõtetes vastutustundlik ja jätkusuutlik käitumine. „Läheneme teemale realistlikult ja süsteemselt, et saavutada kestvaid tulemusi, jäädes samas ettevaatlikuks lubaduste väljaütlemisel, mis ei sõltu ainult meie tegevusest. Erilise tähelepanu all on eelmisel aastal olnud pakendite, eelkõige kilekottide, kasutamise vähendamine meie müügisaalides. Aasta jooksul on Kaubamaja müügimajadest ja Selveri kauplustest ringlusesse jõudnud 1 109 465 kilekotti vähem kui eelmisel aastal,“ tõdeb ta ja lisab: „Lisaks pakendite hulga vähendamisele, paneme rõhku ka sellele, et pakendite materjal oleks järjest vastutustundlikum. Näiteks valmivad kõik Kaubamaja kile- ja paberkotid taaskasutatud materjalidest ning e-poes kaotati mullikilega ümbrikud, mille asemel on nüüd kasutusel ümbrikud, mille pehmendusmaterjaliks on taaskasutatud paber. Need muudatused võimaldavad ringlusesse läinud pakendeid hiljem ümber töödelda ja materjali taaskasutada.“

Selveri supermarketite ärisegmendi 2019. aasta konsolideeritud müügitulu oli 469,4 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 4,3%. IV kvartali konsolideeritud müügitulu oli 123,0 miljonit eurot, kasvades 0,4%. Selveritest tehti 2019. aastal 40,3 miljonit ostu, mis ületas eelmise aasta tulemust 3,8%. Supermarketite segmendi 2019. aasta konsolideeritud maksueelne kasum oli 18,1 miljonit eurot, kahanedes 0,5 miljonit eurot ning puhaskasum oli 14,1 miljonit eurot, kahanedes 0,4 miljonit eurot. IV kvartalis oli maksueelne kasum 5,6 miljonit eurot.

Kaubamajade ärisegmendi 2019. aasta müügitulu oli 102,8 miljonit eurot, mis ületas eelmise aasta sama perioodi 1,9%. Kaubamajade ärisegmendi IV kvartali müügitulu oli 32,0 miljonit eurot, mis oli 2018. aasta IV kvartali tuludest parem 1,4%. Kaubamajade segmendi 2019. aasta maksueelne kasum oli 3,5 miljonit eurot, vähenedes 7,3%. IV kvartalis oli maksueelne kasum 2,4 miljonit eurot, mis oli aastatagusest tulemusest 17,2% nõrgem.

Autokaubandussegmendi 2019. aasta müügitulu oli 130,4 miljonit eurot, mis ületas eelnenud aasta tulusid 13,4%. IV kvartali 33,5 miljoni euro suurune müügitulu ületas aasta varasemat 38,2%. Tugeva müügitulemuse tegid IV kvartalis KIA-d. 2019. aastal müüdi Grupi autosegmendis kokku 5 704 uut sõidukit, sellest IV kvartalis 1 353 sõidukit. Segmendi 2019. aasta maksueelne kasum oli 4,0 miljonit eurot, olles 9,2% aasta varasemast madalam. 2019. aasta IV kvartali maksueelne kasum oli 0,2 miljonit eurot, mis jäi 2018. aasta võrreldavale tulemusele 0,4 miljoni euro võrra alla.

2019. aasta müügitulu Grupi jalatsikaubanduse segmendis oli 8,9 miljonit eurot, vähenedes eelnenud aastaga võrreldes 9,6%. IV kvartali müügitulu oli 2,6 miljonit eurot, kasvades võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 0,1%. 2019. aasta kahjumiks kujunes 1,2 miljonit eurot, mis kasvas eelmise aastaga võrreldes 0,8 miljonit eurot. Jalatsikaubanduse segmendi 2019. aasta tulemused on mõjutatud kaupluste ümberpositsioneerimise plaanidest ja sellega seotud äriotsustest, sh uuenenud majandustarkvara ja logistikateenuse juurutamisest.

Kinnisvarade segmendi 2019. aasta grupiväline müügitulu oli 5,8 miljonit eurot, kasvades 2018. aastaga võrreldes 5,7%. IV kvartali grupiväline müügitulu oli 1,5 miljonit eurot, kasvades 3,8%. Kinnisvarade segmendi 2019. aasta maksueelseks kasumiks kujunes 14,7 miljonit eurot, kasvades 43,3%. IV kvartali maksueelseks kasumiks kujunes 6,6 miljonit eurot, ületades eelnenud aastat 4,3 miljoni euro võrra.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700