Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Majandusteadlane: mobiilist ostmine peab mugavamaks muutma
Seoses koroonaviiruse leviku ja sellest tekkinud piirangutega näeb Tartu Ülikooli majandusprofessor Urmas Varblane tulevikku mobiiltelefonide kaudu tehtud ostudele ning rõhutab, et see tuleb tarbijate jaoks mugavamaks muuta.
Varblase sõnul on praegune olukord muutnud inimeste tarbimisharjumusi ning ollakse sunnitud e-poodidest ostma. Ta tõi paralleeli 2003. aastal levinud SARSiga, kui Hiina e-kaubandus sai suure tõuke ja aitas siis veel väikese ettevõttena tegutsenud Alibabal saada praeguseks üheks maailma tuntuimaks Hiina ettevõtteks.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.