• 22.04.20, 08:11

Kes naeratab Baltikumis kõige vähem?

Testoste pakkuvate ettevõtete liidu MSPA (Mystery Shopping Providers Association) liikmete seas läbiviidava iga-aastase uuringu tulemused näitavad, et 2019. aastal naeratasid Eesti teenindajad Baltikumi riikides kõige vähem, vahendab uuringufirma Dive Eesti.
Kes naeratab Baltikumis kõige vähem?
  • Foto: Lesly Juarez on Unsplash
Uuringus osalenud 41 riigi keskmine oli 81%, mida Eesti edestas 1% võrra, saavutades pingereas 22. koha keskmise tulemusega 82%. Kõige enam naeratati klientidele Gruusias, kus keskmine tulemus oli ligilähedane maksimaalsele, ehk 99%. Gruusiale järgnesid Kanada, Moldova, Hispaania ja Poola 94%-lise tulemusega. Meie Baltikumi naabrid saavutasid mõlemad kõrged 7. ja 8. koha, vastavalt Läti 91%-lise ja Leedu 90%-lise tulemusega.
Uuringus koguti andmeid lisaks naeratamisele ka tervitamise ning lisamüügi soovituste kohta – mõlemas kategoorias olid Eesti tulemused keskmisest nõrgemad. Teenindajad tervitasid Eestis kliente keskmiselt 73% juhtudest, mis on vaid 2% võrra vähem maailma keskmisest tulemusest (75%). Tervitamise kategoorias saavutas parima tulemuse Portugal (98%), kellele järgnesid Austria, Aserbaidžaan, Šveits (96%) ja Soome (95%). Läti tulemuseks oli 81% ning Leedu taaskord tihedalt kannul, saavutades keskmiseks tulemuseks tugeva 80%.
Lisamüük on alati olnud kategooria, mille keskmised tulemused ei küündi nii kõrgele kui naeratamise ja tervitamise osas ja niisamuti oli ka seekord. Uuringus osalejate keskmiseks tulemuseks üle maailma oli 68%. Eestis tehti lisamüüki ainult 35% kliendikontaktide puhul, mis eelmise aastaga võrreldes on suisa 6% võrra madalam. Leedu edestab Eestit 9%-ga ja kogus keskmiseks tulemuseks 44%. Seevastu Läti jõudis maailma keskmisele tasemele üsna lähedale tehes klientidele lisamüüki 64%-l kordadest. Esikoha saavutas Hispaania, kelle tulemuseks oli 79%, teisele kohale jäi Austraalia (76%) ning kolmandaks tuli Puerto Rico (73%).
Sektorite lõikes olid naeratamise osas tulemused kõige kõrgemad autoesindustes (90%) ning kõige madalamad transpordisektoris (48%). Tervitamise kategoorias tõusid esile kõige enam avalik- ning transpordisektor (92%) ning kõige nõrgem tulemus oli jaekaubanduses (70%). Lisamüügi osas saavutas parima tulemuse finantssektor (75%) ning viimasele kohale jäi avalik sektor (57%).
Uuringut korraldas Better Business World Wide, kes analüüsis 2019. aasta jooksul MSPA (Mystery Shopping Providers Association) liikmete kogutud andmeid kokku 68-st riigist üle maailma. Kogu uuringu käigus koguti 1,813,372 vastust teenindajate naeratamise, tervitamise ning lisamüügi kohta.
Dive Group aitas testostufirmade katusorganisatsioonil andmeid koguda neljas riigis, kus tegutsetakse: Eestis, Lätis, Leedus ja Poolas.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 18:25
Müük kasvab, kui kasutad korralikku logistikat
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele