Toidutootjad pakendiuuendustest: tarbija ootab sisukat ja jätksuutlikumat muutust
Eesti toiduainetööstus on asunud jätksuutlikumalt pakendama, et vähendada pakkematerjali kogust ja keskkonnale tekkivat jalajälge. Pakendiuuenduste taga on mahukad, ligi miljon euro suurused investeeringud.
Sel aastal on innovatiivse ja keskkonnasäästlikuma pakendiuuendusega silma paistnud kodumaine lihatööstus Atria, kes asendas traditsioonilise gaasikeskkonnas hakklihapaki poole väiksema vaakumpakendiga. Piimatootja Tere aga pani kohupiima õhemasse kiletorusse, vähendades niimoodi plastiku kogust poole võrra. Atria jaoks tähendas uudse pakendi kasutuselevõtt ligi miljoni euro suurust investeeringut, Tere sai läbi „vaid“ poole miljoni eurose investeeringuga.
Jaemüügis on olulisel kohal tehnoloogia areng, kus QR-koodid, tehisintellekt ja robootikalahendused aitavad kaupmeestel kulusid vähendada ja efektiivsust suurendada.