Autor: Kaubandus.ee • 5. aprill 2021

Uute sõiduautode müük kasvas märtsis jõudsalt

Uute autede lisandumine meie tänavatele on taas kosunud.
Autor: Raul Mee

Eestis kasvas uute sõiduautode müük võrreldes eelmise aasta märtsiga jõudsalt ja ei jäänud palju alla ka 2019. aasta märtsi tulemusele, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit (AMTEL).

Märtsis müüdi Eestis 2116 uut sõiduautot, mis ületab eelmise aasta märtsi müügitulemuse 25,6%. Võttes arvesse, et möödunud aasta märts oli esimene nn koroonakuu, siis võrreldes ülemöödunud aasta märtsile jääb tänavune müük alla vaid sajakonna autoga, seisab AMTELi pressiteates. Tänavuse esimese kvartali jooksul on Eestis müüdud 5728 uut sõiduautot, mis ületab eelmise aasta sama perioodi tulemuse 1,4%.

Jätkuvalt on populaarseimaks segmendiks keskmised maasturid, milliste osakaal kogumüügist oli märtsis 33,3%. Koos väiksemate maasturitega moodustas aga maasturite osakaal üle poole kõigi uute sõiduautode müügist. Alternatiivseid jõuallikaid kasutavate autode osakaal oli märtsis 30% ja neist oli hübriide 534, elektriautosid 45 ning CNG-gaasiautosid 56.

Edukamate automarkide tabeli tipus jätkas märtsis Toyota 413 autoga, järgnesid Škoda ja Volkswagen, vastavalt 305 ja 151 müüdud sõiduautoga. Mudelite esikolmikusse jõudsid vaid Toyota ja Škoda mudelid – enim anti klientidele üle Toyota RAV4 autosid (189), järgnesid Škoda Octavia (109) ja Toyota Corolla (86).

Märkimisväärselt kasvas märtsis ka tarbesõidukite müük, milliseid anti klientidele üle 549. Eelmise aasta märtsikuu tulemus ületati 55,1% ja ka esimese kvartali müügitulemuste võrdluses on tänavu müüdud 14% võrra enam tarbesõidukeid võrreldes mullusega. Märtsis oli populaarseimaks margiks Citroën (98) ning edukad olid ka Toyota (94) ja Renault (76). Veokite segmendis tegi märtsis parima tulemuse Scania (51 müüdud veokit).

Jaga lugu
Kaubandus.ee toetajad:
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700