EMORi uuringust selgub, et pakiautomaat on selgelt eelistatuim pakisaamise viis, mida on selle aasta kuue kuuga kasutanud 86% elanikest.
- : Omniva pakiautomaat Kristiine keskuse juures, pakk, postisaadetis, post : EESTI: 01APR20Pildil on Omniva pakiautomaat. lt/: Foto: Liis Treimann Foto: Liis Treimann
„Kui eelmisel aastal alanud pandeemia kasvatas pakiveoteenuste turgu kordades, siis hüppelist kasvu jagub veel ka selleks aastaks ning edaspidiseks,“ kommenteeris Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät. „Näiteks maikuus liikus Eesti pakiautomaatidesse 1,07 miljonit pakki, mida on 25,4% ehk 217 307 pakki rohkem kui eelmise aasta mais. Tuleb tõdeda, et möödunud aasta mais kasvas pakiautomaatide maht omakorda pea 200% ehk üle 500 000 paki võrreldes 2019. aastaga ning ikka on ka käesoleva aasta mais toimunud kasv väga korralik.“
EMORi uuringust selgub, et pakiautomaat on jätkuvalt selgelt eelistatuim pakisaamise viis, mida on kuue kuu jooksul kasutanud 86% elanikest. Ligi pooled elanikest on kasutanud paki saamisel aeg-ajalt ka kullerteenust ning umbes kolmandik on selle kätte saanud postkontorist.
EMORile vastanutest 78% ütles, et nad on viimase kuue kuu jooksul kasutanud Omniva pakiautomaati. E-kaubanduse Liidu pakiautomaatide pakkide mahu monitooring näitab, et Omniva kaudu liigub üle 50% kogu Eesti pakiautomaatide pakkidest ning Omniva hoiab kindlalt turuosa, kuigi DPD tuleb jõudsalt järele. Seejuures on Omniva turuosa kogu pakiveoteenuste turust 38% ning tegemist on kõige laiema pakiautomaatide võrgustikuga maineliidriga, kes paistab silma autoga lihtsasti ligipääsetavate pakiautomaadivõrgu, teekonna jälgimise võimaluse kui ka suure osa Aasiast tuleva kauba vahendajana. „Tugevalt on kasvanud populaarsus maapiirkondades ning suurim võrgustik tagab muidugi ka suurima turuosa,“ lisas Väät.
Väät ütles, et koroonapandeemiast tingitult on automaadi asukohana muutunud olulisemaks just paiknemine kodu lähedal ning välitingimustes, mis vähendab inimeste omavahelisi kontakte. See asjaolu on aidanud Omnival oma liidrirolli hoida, tõi EMOR välja.
Teist kohta hoiab Itella SmartPost, mida on kuue kuu jooksul kasutanud 69% pakisaajatest. Itella SmartPost hõivab pakiveoteenuste koguturust 26%. Itellat tajutakse samal ajal kõige usaldusväärsema ning parima hinna-kvaliteedi suhtega pakkujana.
Kolmandal kohal on DPD Pickup pakiautomaat, mis näitab aga turuosaliste seas suurimat kasvu ning mille osakaal turul on kolme aastaga enam kui kahekordistunud. Seda näitab nii EMORi küsitlus kui ka Eesti E-kaubanduse Liidu pakiautomaatide pakkide mahu monitooring.
Kullerteenuste seas kasutatakse EMORi küsitluste tulemusel kõige rohkem DPD kullerit (41% vastanutest), Omniva kullerit (29%), Itella kullerit (14%), Venipakk (12%), DHL (10%), Cargobuss (6%) ja UPSi (5%).
Seotud lood
Pakisaajate osakaal elanikkonnas ei ole pärast eelmise aasta hüppelist kasvu muutunud, ulatudes hetkel 90 protsendini. Jätkuvat kasvu näitab aga pakkide saamine pakiautomaadi vahendusel, selgub Kantar Emori värskest pakiveoteenuste uuringust.
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele