Uute elektriautode müük kasvas Eestis tänavu kaheksa kuuga 45 protsenti, kuid nende osakaal kogu autoturust on mitmel olulisel põhjusel endiselt marginaalne. Coop Panga liisingu äriliini juht Martin Ilves kirjeldab, kes ostavad Eestis uusi elektriautosid ning millised on nende eelistused.

- Tänavu on Eestis ostetud elektriautodest konkurentsitult kõige enam Audi elektrilist linnamaasturit e-tron.
- Foto: Audi
2022. aasta kaheksa kuuga registreeriti Eestis 465 uut elektriautot sh augustis 55 sõidukit. Autode müügi- ja teenindusettevõtete liidu (AMTEL) andmetel on uute elektriautode müük kasvanud aastaga koguni 45 protsenti. Samas moodustab nende osakaal uute sõiduautode kogumüügist kõigest veidi üle 3 protsendi. Euroopas tervikuna on elektriautode turuosa märgatavalt suurem – ligi kümnendik uutest autodest on elektrilised. Seega kasv on suur, kuid arvuliselt ostetakse elektrisõidukeid Eestis endiselt vähe. Ühes kuus müüakse meil sama palju uusi Toyota sisepõlemismootoriga sõiduautosid kui poole aastaga kõikide markide elektriautosid kokku.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.