Autor: Tõnu Mertsina • 30. september 2022

Vaatamata jaemüügi mahu kasvule augustis, on tarbimise väljavaade halb

Kui juunis jaekaubandusettevõtete müügitulu maht ehk inflatsiooniga kohandatud müügitulu vähenes ja juulis jäi see aasta tagusega võrreldes samale tasemele, siis augustis kiirenes kasv kolme protsendini. Jooksevhindades suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu augustis aastases võrdluses aga kiire hinnakasvu toel 163 miljonit eurot ehk 21%.
Tõnu Mertsina Swedbanki peaökonimist Eestis
Foto: Andras Kralla

Kõige enam mõjutas jaekaubanduse müügitulu mahukasvu kütusemüügiettevõtete jaemüügi suurenemine. Kui juunis ja juulis kütusemüügi maht ehk liitrites kütusemüük vähenes, siis augustis tegi see Maksu- ja Tolliameti andmetel väikese kasvu. Kütusehindade tõus on kütusemüügiettevõtete müügitulu osakaalu tõstnud sel aastal ligi viiendikuni kogu jaekaubandusettevõtete müügitulust. Samas tuleks arvestada, et Statistikaameti andmed sisaldavad nendes ettevõtetes kütuse kõrval ka muude kaupade müügitulu.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700