• 30.09.22, 12:31

Vaatamata jaemüügi mahu kasvule augustis, on tarbimise väljavaade halb

Kui juunis jaekaubandusettevõtete müügitulu maht ehk inflatsiooniga kohandatud müügitulu vähenes ja juulis jäi see aasta tagusega võrreldes samale tasemele, siis augustis kiirenes kasv kolme protsendini. Jooksevhindades suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu augustis aastases võrdluses aga kiire hinnakasvu toel 163 miljonit eurot ehk 21%.
Tõnu Mertsina Swedbanki peaökonimist Eestis
  • Tõnu Mertsina Swedbanki peaökonimist Eestis
  • Foto: Andras Kralla
Kõige enam mõjutas jaekaubanduse müügitulu mahukasvu kütusemüügiettevõtete jaemüügi suurenemine. Kui juunis ja juulis kütusemüügi maht ehk liitrites kütusemüük vähenes, siis augustis tegi see Maksu- ja Tolliameti andmetel väikese kasvu. Kütusehindade tõus on kütusemüügiettevõtete müügitulu osakaalu tõstnud sel aastal ligi viiendikuni kogu jaekaubandusettevõtete müügitulust. Samas tuleks arvestada, et Statistikaameti andmed sisaldavad nendes ettevõtetes kütuse kõrval ka muude kaupade müügitulu.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.04.25, 10:34
Digitaalsest maailmast füüsilisse poodi: e-poe võimaluste rakendamine kaupluses
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele