Kantar Emor: Lidl on hõivanud 7% turust, enim on nõrgenenud Coop
Kantar Emori värskest toidupoekettide konkurentsi kaardistavast tarbijauuringust selgub, et esimese kuue tegutsemiskuuga on Lidl haaranud 7% Eesti toidukaupade jaeturust. Coop kui suurima turujõuga jaekett on kliente kaotanud enim.
Turujõud näitab ostukorvi jaotust erinevate jaekettide vahel ja sõltub oluliselt müügivõrgustiku laiusest. Eesti toidukaupade jaeturul on suurima turujõuga kodumaine Coop, mille tulemused on aastases võrdluses enim nõrgenenud. Elanike hinnangutele tuginedes on Coop aga jätkuvalt parim igapäevakaupade ostukoht, mille kuvandi peamised tugevused on hea asukoht, kiire ja mugav ostuvõimalus ning eestimaiste toodete lai valik.
Värskelt Infopanka jõudnud jaekettide majandusaasta aruannetest on näha, et enamjaolt kasvatasid kõik jaeketid müügitulu, kuid oli ka erandeid. Tulemustest on näha, et jaeketid pingutavad, et enda võideldud turupositsioonist kinni hoida ning ettevalmistusi tehti ka uue turuosalise sisenemiseks.
Kliendikaardid on muutunud püsikliendiprogrammide lahutamatuks osaks, kuid traditsioonilised plastkaardid kipuvad kaduma või koju ununema. Ka mobiilirakenduste vahel pendeldamine ei ole alati mugav, lisaks võib internetiühenduse puudumine jätta soodustused saamata. Eesti tarkvaraarendaja Ektaco värske lahendus viib kliendikaardi uuele tasemele – see salvestatakse sarnaselt lennupileti või pangakaardiga otse nutitelefoni rahakotti ehk Walletisse.