Eestlased kasutavad varasemast enam “osta kohe, maksa hiljem” makselahendusi
Seoses keerulise majanduskeskkonna ja tarbijate sooviga oma kulusid hajutada, on kasvanud “osta kohe, maksa hiljem” lahenduste osakaal pea kaks korda. Makselahendust kasutatakse üha enam ka väiksemate ostude puhul.
Maksekeskuse statistika näitab, et „osta kohe, maksa hiljem“ tehingute osakaal on aastatagusega võrreldes enam kui kahekordistunud. “Põhjustena võib välja tuua kasvava inflatsiooni ja ebakindluse tarbimises, mis sunnib inimesi otsima võimalusi maksete ajatamiseks pikemale perioodile,” lausus Maksekeskuse müügi- ja turundusjuht Kuldar Kullasepp.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.